آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمعمارانهومن بالا زاده

ساختمان مسکونی کامرانیه | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

ساختمان مسکونی کامرانیه 
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،تهران
مساحت: ۳۵۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۳
همکاران طراحی: محسن کاظمیان فرد
مدیر پروژه: آقای شهراد
تصویرسازی سه بعدی: مونا رضوی


مسکونی کامرانیه مسکونی کامرانیه 

درباره پروژه ساختمان مسکونی کامرانیه 

روند طراحی این پروژه با یک محدودیت سفت و سخت شروع شده است که در هر طبقه تعداد ۴ واحد ثابت داشته باشد. این محدوده مساحت هر واحد را تا ۸۵- ۷۰ مترمربع محدود می کند. بنابراین ، هدف اصلی از طراحی این بود که لایه ای از کیفیت را به فضاها اضافه کنیم و جادارتر به نظر برسیم.جعبه های عملیاتی بر روی نما پیاده سازی شدند. با استفاده از نرده های مکانیکی کم هزینه ، این صندوق ها می توانند ۲۴ متر به بیرون بلغزانند و بالکن را ایجاد می کنند تا ساکنان بتوانند از فضای نیمه باز خصوصی و بدون تغییر سطح واحد واقعی استفاده کنند. اجرای نرده های مکانیکی مقرون به صرفه است و اجرای آن مقدور است.

این یک پروژه مشترک از چندین مشتری با نیازهای مختلف بود. بنابراین ، انتخاب واحدهایی که در آن برای اجرای این ویژگی وجود دارد ، براساس میل مشتری صورت گرفته است.نمای اصلی ساختمان ترکیبی از آجر و شیشه است که به فضای داخلی واحدها در طول روز و شب ، غنای متغیری می بخشد. جعبه های عملیاتی از طرف دیگر از جنس استیل نقاشی شده هستند.

 

ادامه مطلب
برج های دی-3 (کاتالیست سبز) | امید کاموری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا