آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمعمارانهومن بالا زاده

ساختمان مسکونی کامرانیه | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

ساختمان مسکونی کامرانیه 
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،تهران
مساحت: ۳۵۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۳
همکاران طراحی: محسن کاظمیان فرد
مدیر پروژه: آقای شهراد
تصویرسازی سه بعدی: مونا رضوی


مسکونی کامرانیه مسکونی کامرانیه 

درباره پروژه ساختمان مسکونی کامرانیه 

روند طراحی این پروژه با یک محدودیت سفت و سخت شروع شده است که در هر طبقه تعداد ۴ واحد ثابت داشته باشد. این محدوده مساحت هر واحد را تا ۸۵- ۷۰ مترمربع محدود می کند. بنابراین ، هدف اصلی از طراحی این بود که لایه ای از کیفیت را به فضاها اضافه کنیم و جادارتر به نظر برسیم.جعبه های عملیاتی بر روی نما پیاده سازی شدند. با استفاده از نرده های مکانیکی کم هزینه ، این صندوق ها می توانند ۲۴ متر به بیرون بلغزانند و بالکن را ایجاد می کنند تا ساکنان بتوانند از فضای نیمه باز خصوصی و بدون تغییر سطح واحد واقعی استفاده کنند. اجرای نرده های مکانیکی مقرون به صرفه است و اجرای آن مقدور است.

این یک پروژه مشترک از چندین مشتری با نیازهای مختلف بود. بنابراین ، انتخاب واحدهایی که در آن برای اجرای این ویژگی وجود دارد ، براساس میل مشتری صورت گرفته است.نمای اصلی ساختمان ترکیبی از آجر و شیشه است که به فضای داخلی واحدها در طول روز و شب ، غنای متغیری می بخشد. جعبه های عملیاتی از طرف دیگر از جنس استیل نقاشی شده هستند.

 

ادامه مطلب
منظره شرقی باغ شاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا