آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوبابابلسرپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتمرکز خریدمعمارانهومن بالا زاده

مرکز خرید بابلسر | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

مرکز خرید بابلسر
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،بابلسر
وضیعت: ساخته نشده
مساحت: ۱۸۵۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری
تاریخ: ۱۳۹۲
مدیرپروژه: آقای پاشنا و اروویی


مرکز خرید بابلسرمرکز خرید بابلسر

درباره پروژه مرکز خرید بابلسر

این پروژه در نزدیکی دریاچه ای در منطقه توریستی بابلسر واقع شده است و آن را به یک مرکز مهم شهری در منطقه تبدیل کرده است. با توجه به این نکته ، یکی از معیارهای اصلی ایجاد پلاک شهری در داخل ساختمان به عنوان تداوم مناطق شهری اطراف بود. این منطقه به یک مسیر شهری تبدیل می شود که خیابان های مجاور را در آن متصل می کند و در آن افراد می توانند بدون ورود به ساختمان به سطوح بالا و پایین طبقه همکف دسترسی پیدا کنند.در تلاش برای تبدیل واحد های تجاری به همان اندازه در هر سطح ساختمان ، یک طرف ساختمان به یک پارکینگ عمودی اختصاص داده شده است که از هر سطح ساختمان قابل دسترسی است.

عملکرد تجاری این مجموعه 

۱. پلاک شهری که مستقیماً به شهر متصل است ، همچنین به عنوان ورودی اصلی مجموعه تجاری عمل می کند. این فضا افراد بیشتری را برای بازدید از این مجتمع جذب می کند.
۲. واحدهای اصلی تجاری که نیازهای مردم از سراسر شهر را برطرف می کنند.
۳. دادگاه غذا در طبقه فوقانی با توجه به محیط اطراف.

ادامه مطلب
مدرسه در جیرفت | on studio

هندسه بیرونی پروژه 

· ایجاد جلوه های زیبایی شناسی متغیر بر اساس موقعیت ناظر.
· افزایش سطح سطح ویترینهای بیرونی به منظور ارتقاء بهتر وجه تجاری این مجموعه.
براساس این معیارها ، نما در لایه هایی شکل گرفته است که از یک طرف مات و از طرف دیگر نیمه شفاف است. بنابراین ، درک ناظر به عنوان حرکت نسبت به ساختمان تغییر می کند. این درک از زمانی که فرد در حال مشاهده ساختمان است از زاویه ای تغییر می کند ، در هنگام حرکت به سمت ساختمان و به صورت نیمه شفاف هنگام ورود به جلوی ساختمان شفاف می شود. لعاب در قسمت نیمه شفاف مجهز به سیستم روشنایی ویژه ای است که می تواند اثرات متغیر را به دلخواه ایجاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا