آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمعمارانهومن بالا زاده

ساختمان مسکونی کامرانیه | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

ساختمان مسکونی کامرانیه
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،تهران
وضعیت: ساخته نشده
مساحت: ۵۰۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۲
همکاران طراحی: فرنوش آقامیرزا،هدیه بهنام،الهام سیفی آزاد،احسان اسماعیل پور،پرستو مالمیر
تصویرسازی سه بعدی: مونا رضوی


ساختمان مسکونی کامرانیهساختمان مسکونی کامرانیه

درباره پروژه ساختمان مسکونی کامرانیه

طراحی مفهومی این پروژه با در نظر گرفتن عواملی از قبیل نما ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، حفظ درختان موجود در محل و همچنین ۶۰٪ مساحت مجاز برای ساخت و سازهای مسکونی ، تلاش برای بهبود وضعیت زندگی در ساختمانهای مسکونی بوده است.با ایجاد شکاف در طول عرض جرم ، جرم پروژه به ۴ بلوک تقسیم شد. عامل اصلی تعیین محل و جهت ایجاد شکافها موقعیت درختان موجود در سایت بود.سپس از این حفره ها برای بهینه سازی تهویه ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مشاهده استفاده شد. علاوه بر این ، ورودی و باغ خصوصی هر واحد از طریق حفره ها تعریف می شود.

فضاهای سبز پروژه

از نظر سازمان فضایی ، هدف این بود که از یک سیستم مداوم از محور موازی پیروی کنیم و تمام جزئیات برنامه را تشکیل دهیم. به دنبال همان سیستم محور ، باغ خصوصی برای هر واحد یا به صورت جعبه طناب کشی شکل گرفته ، اکسترود شده به شکاف یا فضای منفی که درون واحدها گسترش یافته است. سپس فضاهای داخلی واحدها بر اساس شکل این فضای سبز تعریف شد. جعبه های طناب دار به منظور نگه داشتن درختان تا ۴ متر ارتفاع طراحی شده اند ، تا حفره ها را به باغهای آویزان عمودی تبدیل کنند.

ادامه مطلب
آپارتمان مسکونی خ فیضیه | دال استودیو 

نمای بنا

نماي مدولار نيز براساس سيستم محور از پيش تعيين شده شکل گرفته و از نظر تراکم از جامد تا شفاف ، بر اساس نياز ، نور ، ديدگاه و حريم خصوصي متفاوت است. دو نمای رو به هر شکاف یکی جامد و دیگری شفاف است ، و مقدار گذر از یک واحد به فضای باز دیگری را به حداقل می رساند. علاوه بر این ، جعبه های گل با هماهنگی با مفهوم کلی پروژه بر روی نما پیاده سازی شد. این جعبه ها از طریق لوارهای چوبی به مکانیزم آب رسانی مجهز شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا