بناهای شاخصپروژه بر اساس موقعیت مکانیکاربریکامران دیبامازندرانمراکز اقامتیمعمارانمیراث معماری ایرانیهتل

استراحتگاه صنعت نفت | کامران دیبا

استراحتگاه صنعت نفت
معمار :
کامران دیبا 

موقعیت : ایران ، مازندران 
وضعیت : ساخته شده 
کاربری : هتل 
تاریخ : ۱۳۵۱
دوره تاریخی : پهلوی


استراحتگاه صنعت نفت | کامران دیبا
استراحتگاه صنعت نفت | کامران دیبا

درباره پروژه استراحتگاه صنعت نفت

کلنگ استراحتگاه صنعت نفت

سال ۱۳۳۹ بود که زمین ۲۵۰ هکتاری استراحتگاه صنعت نفت خریداری شد
و در همان سال اتاق های چوبی برای اردوی فرزندان كاركنان ساخته شد.استقبال از این اتاق های چوبی غیرقابل انتظار بود لذا تصمیم گرفت شد حدود ۱۰۰ ويلای سيماني طی سال های ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۳ جهت استفاده خانواده كاركنان صنعت نفت احداث شود. توسعه استراحتگاه صنعت نفت با توجه به استقبال کارکنان سرعت بیشتری گرفت و طرح هایی برای ساخت برج های تفریحی مطرح شد. نهایت بحث ها در شرکت ملی نفت، به این نقطه رسید که  مطالعه احداث این برج ها  از سال ۱۳۴۵ آغاز شود.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تقریبا ۷۰ درصد کار تمام شده بود
و پس از پیروزی انقلاب، شرکت ملی ساختمان نفت باقیمانده این پروژه بزرگ را به اتمام رساند.
شهریور ۱۳۷۱ اولین میهمانان رسمی در برج «یاس» مستقر شدند ولی تا تکمیل کل پروژه کمی فاصله افتاد ولی در سال ۱۳۷۴ کل پروژه به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ادامه مطلب
خانه باغ

امکانات استراحتگاه صنعت نفت

همچنین بازارچه با غرفه های متنوع
نظير سوپر ماركت، پوشاك، لوازم بهداشتی،  لوازم ورزشی، صنايع دستی و… میهمانان را برای خروج از مجموعه بی نیاز کرده است.امکانات ورزشی مطلوبی نیز در این مجتمع تعبیه شده است که از جمله می توان به سالن های ورزشی آقايان و بانوان،پينت بال، كارتينگ، چهار چرخ موتوری، پيست دوچرخه سواری و سواركاری، پلاژهای شنا اشاره کرد.

مراكز فرهنگی 

مراكز فرهنگی نظير نمازخانه، كتابخانه، كافی نت، ايستگاه های هنری و سرگرمی، امور فرهنگی، سینما، نجوم و آسمان نما و سرزمين بازی هم بخوبی توانسته نیازهای فرهنگی خانواده ها را پوشش دهد.

اماكن ديدنی

اماكن ديدنی نظير سايت گياهان دارويی و گلخانه مكانيزه، گياهان آپارتمانی، نمايشگاه گل كاكتوس و تفرجگاه ساحلی، پارك های جنگلي و… هم جاذبه دیگری است که توجه میهمانان را به خود جلب می کند.

طبق آمار 

طبق آمارهای موجود، استراحتگاه صنعت نفت سالانه ۶۰ هزار نفر میهمان دارد که اغلب نفتی هستند.این مجتمع خودگردان است لذا در صورت درخواست استفاده غیرنفتی ها از این مجتمع، پس از بررسي و هماهنگي قراردادی بر حسب مقررات منعقد می شود که پس از آن این امکان برای غیر نفتی ها فراهم است

ادامه مطلب
سازه‌­ای ارگانیک در نمک‌­آبرود | دفتر معماری آیلار

سهمیه ها

مهمترین پرسش نفتی ها این است
که پس چه موقع نوبت استفاده ما از این مجتمع فرا می رسد. برای پاسخ به این پرسش باید گفت بر اساس واحدهاي قابل واگذاری و آمار استخراجی كاركنان از سيستم جامع نيروی انسانی، سهميه ها تعيين و حداقل يكماه قبل از شروع دوره اعلام رسمی مي شود.

اتاق ها

اتاق ها و واحدهای این مجتمع به تك اتاق، يك خواب، دو خواب، سه خواب و چهارخوابه تقسیم می شوند و متراژشان از ۲۰ متر الي ۸۰ متر است که بسته به تعداد افراد، امكانات تجهيز شده است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا