آثار معماری ایرانالبرز امیریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر طراحی چکادسینا نجفیفرشاد سعدالهیکاربریکرجمعمارانهتلهمایون نجایی

هتل کیمیا | دفتر طراحی چکاد – البرز امیری

هتل کیمیا
معماردفتر طراحی چکاد (البرز امیری)

موقعیت : ایران، کرج
وضعیت : 
ساخته شده
مساحت زمین: ۹۵۰ مترمربع
زیرینا: ۴۰۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۱۳۹۶
کاربری : هتل
همکاران طراح: فرشاد سعدالهی، همایون نجایی، سینا نجفی
کارفرما: حسین غرقی و امین غرقی


هتل کیمیا
هتل کیمیا

درباره پروژه  هتل کیمیا

این هتل در حال ساخت بود که با چند برگه نقشه و بدون توجه به اصول معماری، ضوابط و مقررات تا مرحله دیوارچینی پیش رفته بود.
با مراجعه کارفرما به دفتر “چکاد” و گفتگو درباره پروژه، برآن شدیم تا طراحی مجدد برای هتل انجام گیرد. پس از بازدید میدانی پروژه چاره ای جز تخریب دیوارهای سفالی یافت نشد.

محدودیت های پروژه

ساختمان محدودیت های بسیار داشت، شبکه نامناسب ستون گذاری، بلندای کم طبقه همکف، جانمایی نادرست دو آسانسور با فاصله نابجا از هم، نبود پله فرار، پیش آمدگی های پراکنده و بی راه در نماها، نبود بالابر خدمات، فضاهای خدماتی و . . . راهکار ما انسجام بخشیدن به ساختمان بود و با این نگاه بررسی کاربری ها، جانمایی و همنشینی آن ها با توجه به محدودیت های موجود و پیش بینی الزامات ساختمان های اقامتی و گردشگری انجام گرفت.

نمای هتل کیمیا

در کالبد بنا کوشیدیم تا شمای ساختمان یکپارچه و هماهنگ شود. با توجه به جایگاه ویژه پروژه نسبت به دریاچه سد طالقان و چشم انداز بی مانند آن، بر آن شدیم دید به دریاچه را برای بیشترِ فضاها پدید آوریم. برای اتاق ها تراس ، و بین تراس ها به جهت کنترل محرمیت دیوار جای گرفت و اینچنین ساختار کلی ساختمان شکل گرفت. ورودی که در میان ساختمان است، با پیش آمدگی و بلندتر کردن سقف پیش ورودی چشم گیرتر شد. حیاط گسترده و ژرفای دید آن بیشتر شد و با این روش یک لابی زنده و کارآمد پدید آمد.

ادامه مطلب
المان یادمان دفاع مقدس ساری | ماکسیم هوسپیان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا