اخباراخبار محیط زیست

ساخت و سازها درختان را ازبین برده‌ است

زهرا نژادبهرام :
ساخت و سازها درختان زیادی را ازبین برده‌ است

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود آنکه قوانین و قواعد زیادی در رابطه حفظ درختان در فرآیندهای ساخت و ساز وجود دارد اما درختان بسیاری در شهر در جریان ساخت و ساز از بین رفته‌اند.

زهرا نژادبهرام در بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های بهسازی و نوسازی منطقه ۱۵ اظهار کرد: در سال‌های گذشته مداخلات زیادی برای نوسازی در منطقه ۱۵ صورت گرفته و محله‌های اتابک و مینابی در این منطقه، الگوی مناسبی در نوسازی هستند.

وی افزود: با وجود آنکه قوانین و قواعد زیادی در رابطه حفظ درختان در فرآیندهای ساخت و ساز وجود دارد اما درختان بسیاری در شهر در جریان ساخت و ساز از بین رفته‌اند که ضروری است با ایجاد خلاقیت در طراحی، تلاش کرد تا درختی قطع نشود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص املاک معارض در محدوده پیرامون امامزاده سید ملک خاتون در منطقه ۱۵ از شورایاران منطقه خواست تا با تعامل شایسته با مالکان نسبت به تسریع روند تملک املاک باقی مانده در این محدوده اقدام کنند.

ضرورت شناسنامه دار شدن و سنجش ایمنی گودهای موجود در منطقه نیز از دیگر مواردی بود که از سوی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

ادامه مطلب
بی‌ مهری به تاریخ شهر

منبع : ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا