آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمعمارانهومن بالا زاده

ساختمان مسکونی نیاوران | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

ساختمان مسکونی نیاوران
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،تهران
وضیعت: ساخته نشده
مساحت: ۱۱۰۰۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ:۱۳۹۱
همکاران طراحی: الهام رادمهر،فرنوش آقامیرزا،الهام سیفی آزاد،رسول موسی پور،اصلان طاهری
تصویر سازی سه بعدی: مونا رضوی


ساختمان مسکونی نیاورانساختمان مسکونی نیاوران

درباره پروژه ساختمان مسکونی نیاوران

پروژه نیاوران یک برج بلند لوکس ۴۰ طبقه در شمال تهران است.یکی از اصلی ترین معیارهای طراحی در این پروژه ، تأثیر حداقل بر روی پوشش گیاهی سایت بود. نکته مهم دیگر بهینه سازی نمای جنوبی و شمالی و همچنین میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید در نما بود.این ساختمان شامل ۴ جلد مجزا است که در بعضی از سطوح به یکدیگر متصل می شوند. هر جلد فقط یک واحد در هر سطح دارد که دسترسی خصوصی را برای همه واحدها فراهم می کند. هر واحد از نظر حریم شخصی و سهولت دسترسی به عنوان یک خانه منزوی در نظر گرفته می شود. این ویژگی تغییر برنامه ای ساده تر را در سراسر ساختمان امکان پذیر می کند.

پر و خالیه بنا

حفره های ایجاد شده بین حجم ، فضای سبز را در فضای باز تعریف می کنند. این استراتژی نه تنها درختان موجود را حفظ می کند بلکه تهویه طبیعی بهتری را برای واحدها فراهم می کند. علاوه بر این ، این حفره ها برای اجرای توربین های بادی ، تأمین برق مشترک مورد نیاز کل مجموعه مورد استفاده قرار می گیرند.
مورفولوژی ساختمان برای از بین بردن هرگونه چشم انداز از یک واحد به دیگری طراحی شده است. هر واحد دارای یک فضای سبز در امتداد لبه است که به عنوان یک باغ خصوصی برای این واحد عمل می کند. همچنین این باغ در داخل گسترش یافته است تا جزئی از برنامه داخلی واحد شود.نمای ساختمان دارای شفافیت های متغیر است ، از دیوارهای جامد گرفته تا لوسترهای عملیاتی ، بر اساس نمای و الزامات نور خورشید.

 

ادامه مطلب
شب گردشگری ایران و چین لغو شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا