آثار معماری ایراناستودیو رنا دیزاینبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانجایزه معماری و معماری داخلی ایرانجایزه معماری و معماری داخلی ایران سال 1395دفاتررضا نجفیانساختمان های اداریکاربریمسابقات معماری داخل کشورمعماران

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه | رنا دیزاین

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه
معمار:رنا دیزاین (
رضا نجفیان )

موقعیت : ایران،تهران، پایین تر از چهارراه فرمانیه، برج آرتمیس
وضعیت : تکمیل شده
مساحت ساخته شده: ۴۹۰مترمربع
کاربری : اداری
تاریخ: ۱۳۹۴-۱۳۹۵
معمار مسئول: رضا نجفیان
همکاران طراحی:نگین همرنگ، بهاره یوسف شاهی، سحر بیات، محمدحسین حمزه لویی،  مریم نجفیان، شیوا هوشمندنژاد، ساغر مشیری امین، محمدرضا پیری
مدیر اجرائی: سروش نایب عباس
نظارت: رنا دیزاین
اجرا: سروش نایب عباس
کارفرما: شرکت ونوس شیشه
عكاسان: رضا نجفیان، محمدحسین حمزه لویی
جوایز:رتبه اول جایزه معماری داخلی ایران در بخش اداری، برگزار کننده فصلنامه معماری و ساختمان، سال ۱۳۹۵
تقدیر ویژه جایزه معمار در بخش بازسازی، سال ۱۳۹۵


 

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه
دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه

درباره پروژه دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه

موقعیت پروژه

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی ۴۹۰ متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری ـ اداری قرار گرفته است.

ایده طراحی

ایده­ ی اصلی طراحی، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل دهنده در تمامی بخش های پروژه و نمایش کارکردهای متعارف و همچنین نامتعارف و خلاقانه از شیشه در تمامی فضاها با بیانی قوی، شاخص و در عین حال منسجم در نظر گرفته شده است. به گونه ای که خود فضاها و عناصر و اجزاء مختلف پروژه همچون نمونه ­هایی عینی و کامل از این کارکردهای ویژه باشند.

ادامه مطلب
پروژه موزه سبز در ۵ استان کشور در حال انجام است

روند پروژه و متریال مورد استفاده

به دلیل تنوع نمونه ها و انواع مختلف شیشه های ساختمانی، و حتی تنوع زیاد شیشه های شفاف به ظاهر معمولی، از تمامی انواع آن، جهت نشان دادن خصوصیات و ویژگی های خاص هر کدام استفاده و تلاش شده که با نگاهی متفاوت و با به کارگیری جزئیات طراحی و اجرایی خاص و خلاقانه، از شیشه های پابت و متحرک متنوع در موقعیت های مختلف به عنوان دیوار، سقف، کف، قفسه، جداکننده، عناصر سازه ای، مبلمان، میز، رویه و غیره استفاده های ویژه و نمایشی گردد تا خود فضای پروژه به شورومی کامل و نمونه از تمامی کاربردهای شیشه برای نمایش و توضیح به مخاطبین شرکت تبدیل گردد. همچنین سعی شده که از فراینده های مختلف کار بر روی شیشه مانند چاپ و لمینیت نیز بخوبی استفاده گردد. جهت تعدیل حس سرما و انعکاسات زیاد شیشه، از مصالح گرمی همچون چوب طبیعی استفاده شده تا کاربر و مخاطب فضا، شرایط مطلوب تری را تجربه نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا