پروژه بر اساس موقعیت مکانیتبریزصنعتی و زیرساختکاربریکارخانهمحسن میرحیدرمعمارانیوسف شریعت‌زاده

کارخانجات تراکتورسازی تبریز | مهندسان مشاور پیرراز (بنیان)

کارخانجات تراکتورسازی تبریز
معمار : مهندسان مشاور پیرراز ( محسن میرحیدر، یوسف شریعت‌زاده )

موقعیت : ایران ، تبریز 
وضعیت : ساخته شده 
کاربری : صنعتی ، کارخانه 
تاریخ : ۱۳۴۶/۱۹۶۷
دوره تاریخی : پهلوی 


کارخانجات تراکتورسازی تبریز | مهندسان مشاور پیرراز (بنیان)
کارخانجات تراکتورسازی تبریز | مهندسان مشاور پیرراز (بنیان)

درباره پروژه کارخانجات تراکتورسازی تبریز

شرکت تراکتورسازی ایران-تبریز، سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در تبریز است. این شرکت در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید ۲۰۰۰۰ دستگاه تراکتور، ۳۰۰۰۰ هزار دستگاه موتور، ۳۳۰۰۰ تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴۰۰۰ تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد.

تاریخچه کارخانجات تراکتورسازی تبریز

شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و طی شماره ۵۴۰/۳۲۴ مورخ ۱۳۴۷/۰۲/۲۶ در اداره ثبت شرکت‌ها در تبریز به ثبت رسید؛ و در سه‌ماهه آخر سال ۱۳۴۸ کار ساخت تراکتور با مونتاژ تراکتورهای یونیورسال رومانی با قدرت ۶۵ اسب بخار شروع و به بهره‌برداری کامل رسید. در سال ۱۳۵۴ اولین تراکتورهای MF (مسی فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد. شرکتهای آهنگری، موتورسازان و ریخته گری در سال ۱۳۶۶ از این شرکت تفکیک شدند. در سال ۱۳۷۳ نیز کارگاه ابزارسازی این کارخانه مستقل شد.

فعالیت‌های داخل ایران

در سال ۱۳۸۲ ه‍.خ. خط مونتاژ شماره ۲ این شرکت در استان کردستان (شرکت تراکتورسازی سنندج) با ظرفیت سالانه ۳۵۰۰ دستگاه ایجاد گردید، همچنین در سال ۱۳۸۲ ه‍.خ. شرکت تراکتورسازی ارومیه که در زمینه تولید تراکتور باغی از نوع گلدونی فعالیت می‌نماید توسط این شرکت خریداری شد.

ادامه مطلب
مجموعه مسکونی هم سایه | دفتر معماری رازان

نمایندگی‌های خارج از ایران

این شرکت با مشارکت شرکت CVG از کشور ونزوئلا، فاز اول خط مونتاژ و تولید تراکتور با ظرفیت ۵۰۰۰ دستگاه در کشور ونزوئلا را در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رساند. همچنین در سال ۱۳۸۵ دومین خط مونتاژ خارج از کشور و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰ دستگاه در کشور تاجیکستان به بهره‌برداری رسید. در سال ۱۳۸۶ با مشارکت شرکت NEC اوگاندا، شرکت بازرگانی اوگیران را در کشور اوگاندا تأسیس نمود

محصولات کارخانجات تراکتورسازی تبریز

هم‌اکنون تولیدات عمده شرکت عبارت است از MF۲۸۵ با توان ۷۵ اسب بخار، MF۳ ۹۹ با توان ۱۱۰ اسب بخار و تراکتور MF۲۴۰ با توان ۴۷ اسب بخار ITM۲۹۹ با توان ۸۲ اسب بخار و تراکتور باغی و کامیونت می‌باشد. همچنین شرکت تراکتورسازی ایران دو مدل تراکتور جدید ITM۴۳۹۹وITM۴۳۹۰ و تراکتورهای ITM ۱۰۰۰ و ITM ۱۰۵۰ با مصرف ۳۰ درصد سوخت کمتر را طراحی و تولید نموده‌است. کارخانه تولید پرقدرت‌ترین کشندهٔ دنیا در تراکتورسازی ایران در تبریز راه‌اندازی از تیرماه سال نود ویک شد. این مجموعه با مشارکت صنعتگران چینی در قالب انتقال تکنولوژی و همکاری گروه بهمن در مجموعه تراکتورسازی ایران به بهره‌برداری رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا