آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمرکز خریدمعمارانهومن بالا زاده

مرکز خرید فرشته | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

مرکز خرید فرشته
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: تهران،الهیه
وضیعت: ساخته نشده
مساحت: ۲۱۸۰ متر مربع 
کاربری: مرکز خرید
تاریخ: ۱۳۹۰
همکاران طراحی: حسام الدین فنا، نوشین عطروش، نینا کاظم سلطانی، محمد خاوریان
تصویرسازی سه بعدی: مونا رضوی
مدلسازی پارامتری:بهنود اقبالی
مدلسازی: نینا بازغی


مرکز خرید فرشتهمرکز خرید فرشته

درباره پروژه مرکز خرید فرشته

این یک پروژه تجاری در خیابان فرشته است که یکی از شلوغ ترین مکان ها با خیابان های باریک در تهران است. یکی از مهمترین موضوعات پروژه ایجاد فضای باز شهری به شکلی است که نه تنها این فضا در خدمت ساختمان است بلکه به عنوان بخشی از خیابان نیز خوانده می شود.در این پروژه ما با هدف ایجاد ارتباط بین شهر و ساختمان که توسط یک خلأ شهری فراهم شده است و فضای شهری را در داخل پروژه وارد کرده است ، بنابراین نوعی ورودی جدید و گردش عمومی در ساختمان را توصیف می کند.

ایده اصلی طراحی

ایده طراحی حجم از طریق دو خلاء اصلی ساخته شده است: یکی در فضای شهری و دیگری فضای داخلی که از فضاهای تجاری طبقه های بالا قابل مشاهده است.
نمودار این پروژه سعی دارد نمای داخلی و فضای بیرونی با نمای داخلی ایجاد کند. در طراحی این پروژه فضای تجاری طبقه همکف و زیرزمین را به عنوان بخش هایی از فضای شهری در نظر گرفته ایم. بنابراین مردم می توانند بطور مستقیم و بدون ورود به طبقه های بالاتر سقف که یک فضای عمومی است بروند. این کار را می توان با آسانسور مورب انجام داد که می تواند یک تجربه جالب جدید برای افراد باشد.

 

ادامه مطلب
پروژه ارتباطات ماهواره سامان | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا