پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانساختمان های اداریشرکت طراحی آرادکاربریکورش دباغمراکز تجاریمرکز خرید

ساختمان تجاری اداری w101 | گروه معماری آراد 

ساختمان تجاری اداری w101
معمار: گروه معماری آراد 

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: ساخته شده
مساحت: ۵۵۰ متر مربع
کاربری: تجاری اداری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۷


ساختمان تجاری اداری w101
ساختمان تجاری اداری w101

توضیحاتی در مورد پروژه ساختمان تجاری اداری w101

در همسایگی جردن ، تهران ، محله ای که قبلاً مسکونی با خانه های یک طبقه کوچک و یا آپارتمانهای کوچک واقع شده بود ، احاطه شده است. این محله اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یک منطقه تجاری ثروتمند میان رده است. سایت این پروژه برای خلاصه ای که ارائه می کند نسبتاً کوچک است. این سایت تقریباً ۵۵۰ متر مربع است که باید فروشگاه ها و رستوران ها ، دفاتر اداری ، ورودی های مستقل و دسترسی به هر بخش و پارکینگ لازم را برای کاربران مکرر این ساختمان عمومی در خود جای دهد. ارزش بالای مالی زمین ایجاد تراکم و استفاده از هر فضای موجود را بسیار مهم می کند. علاوه بر این ، سیستم پیچیده ای از کدها و مقررات مربوط به ساختمان محدودیت های متناقض برنامه و سایت را افزایش می دهد و ایجاد فضاهای قابل توجهی از نظر معماری تقریباً غیرممکن است. شکل ساختمان ناشی از جمع شدن جعبه های بالای یکدیگر است که در جهت شمال به جنوب جابجا شده اند و هر جعبه شامل دو سطح است. این جابجایی تراس روی سقف هر جعبه ایجاد می کند.

این فضاهای نیمه باز به عنوان منطقه ساختمان مجاز به حساب نمی آیند ، بنابراین یک منطقه با فروش اضافی و ارزش افزوده برای هر طبقه هستند. آنها فضاهای بین غیررسمی را برای اوقات فراغت کاربران ساختمان در ساختمان پر پیچ و خم و فاقد حفره و فضای خالی فراهم می کنند. از بیرون ، این تراسها یک نمای سوراخ سوراخ در ردیف محکم بسته بندی شده از ساختمانهای تزئینی ایجاد می کنند که چندی پیش نیز از ارتفاع بسیار کمتری بلند نشده اند. این تراسها که در گیاهان پوشیده شده اند ، حیاطی را که توسط توده ساختمان بر روی یک سطح عمودی گرفته شده ، مجدداً ایجاد می کنند.

 

ادامه مطلب
باغ لواسان | فریار جواهریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا