اخباراخبار شهرسازی

تعامل شهر و بندر تقویت می‌شود

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد؛
تعامل شهر و بندر تقویت می‌شود

فرزانه صادق مالواجرد از انعقاد تفاهمنامه همکاری معاونت شهرسازی و معماری وزارتخانه با سازمان بنادر خبر داد و گفت: نظر به اهمیت برنامه‌ریزی توامان خشکی و دریا در استان‌های ساحلی کشور و در چارچوب سیاست های توسعه سرزمینی این تفاهمنامه منعقد شده است.

به گزارش «آرکاو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه عقد تفاهمنامه بین معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی با حضور فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری و محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شنبه ١۶ شهریور ٩٨برگزار شد.

فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای عالی شهرسازی سازی و معماری ایرانی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارتخانه راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر، گفت: نظر به اهمیت برنامه‌ریزی توامان خشکی و دریا در استان‌های ساحلی کشور و در چارچوب سیاست های توسعه سرزمینی این تفاهم نامه منعقد شده است.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه فوق با توجه به وظایف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، به‌منظور حسن اجرای احکام مصوبۀ مورخ ۵ مهر ٨٩شورای عالی در خصوص مدیریت یکپارچۀ سواحل (ICZM)منعقد ‌‌شده است.

ادامه مطلب
بافت تاریخی کرمان زیر آب

تعامل شهر و بندر تقویت می‌شود

به گفته معاون شهرسازی و معماری وزارتخانه، تفاهم نامه فوق چهار هدف را دنبال میکند که شامل یکپارچه‌سازی فرایند برنامه‌ریزی توامان توسعه خشکی و دریا (تهیه، بررسی، تصویب و اجرای برنامه‌های توسعه فضایی کشور)، زمینه‌سازی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای انعکاس ملاحظات توسعه دریا محور در اسناد برنامه‌ریزی توسعه فضایی در استان های ساحلی، همافزایی و هماهنگی توسعه خشکی و دریا در عرصه هایی مانند کریدورها، جزایر، سواحل، ICZM، وبازنگری در شرح خدمات طرحهای توسعه و عمران شهرهای ساحلی با تأکید بر تعامل شهر و بندر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا