پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترساختمان های اداریشرکت طراحی آرادکاربریکانسپتکورش دباغمراکز مسکونیمعماران

ساختمان ۲۴۲۶ | گروه معماری آراد 

ساختمان ۲۴۲۶
معمار: گروه مماری آراد 

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: کانسپت
مساحت: ۲۶۰۰ مترمربع
کاربری: تجاری، اداری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۶


ساختمان 2426
ساختمان ۲۴۲۶

مشخصات پروژه ساختمان ۲۴۲۶

 ۲۴۲۶ در قلب یک خیابان تجاری مرتفع در شمال تهران (خیابان فرشته) واقع شده است
با کاربری تجاری و اداری مخلوط است.در حالی که ساختمانهای قدیمی طبقه کم ارتفاع خیابان فرشته در مراکز خرید ۵ طبقه ای کوچک و دفاتر در قطعات زمینی به طور متوسط ​​۱۲۰۰ متر مربع در حال بازسازی هستند.مساحت کل این پروژه به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع می باشد.

چالش های پروژه

۲۴۲۶ یک پروژه بزرگ در این محله است که با ایجاد چالش در ایجاد کیفیت فضایی در ساختاری که هر متر مربع مساحت ساخته شده از نظر اقتصادی بسیار با ارزش است با چالش هایی روبرو است. مختصر و برنامه بسیار بارگیری شده و برای پاسخگویی به نیازهای مالی از منابع سایت حداکثر بهره برداری می کنند که همیشه مترادف کیفیت شهری و مکانی نیست.

فضاهای موردنیاز

در این پروزه مختصراً نیاز به اسکان مغازه ها ، رستوران های متعدد ، دفاتر و پارکینگ لازم است.حدود مساحت ساختمان مجاز به ترتیب ۸۰٪ در زیرزمین و طبقه همکف ، ۵۰٪ در طبقه اول (تجاری) و ۳۰٪ در طبقه فوقانی (تجاری و اداری) است. خیابان با شیب کج شده است ،و از نظر ارتفاع تفاوت بین دو انتهای ساختمان ایجاد می شود و زیرزمین اول را به سطح پیاده متصل می کند.

ادامه مطلب
موزه بزرگ زاهدان | مهندسین مشاور شارستان

لازمه ی زون بندی

این امر به معماران این امکان را می دهد تا ورودی ها را هم در طبقه همکف و هم در زیرزمین اول تأمین کنند و هم برای از بین بردن جریان مردم در بخش بازرگانی از دفاتر بدون از دست دادن منطقه قابل توجهی از لحاظ اقتصادی طبقه همکف که هم اکنون کاملاً در مغازه ها است. این افزایش در منطقه که برای مشتری بسیار اقتصادی و سودآور است ، یک خرابی در طبقه همکف اکنون از نظر اقتصادی توجیه شده است.برای ایجاد فضای باز، حفره ها و پیاده روهای ورودی ضروری به نظر می رسید که ۹ متر فضای باز برای void باشد.

نما و محیط

در خیابان باریک فرشته ،
فضای آزاد کنار خیابان یک ارزش افزوده شهری است که کیفیت فضایی و بدون هزینه اضافی تولید می کند. استراتژی طراحی در پشت شکل ساختمان در استفاده از فرصت بالقوه در تغییر در مناطق مجاز ساختمان و تغییر جابجایی کف است. در انتقال از ۸۰٪ به ۵۰٪ و سپس به ۳۰٪ تراس كه بخشی از مساحت ساخته شده از طبقات نیست ، به دست می آید. این منطقه تکمیل شده برای رستوران ها در فضای باز و استراحت به شکل حفره هایی در سطح ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. تراس بزرگتر در امتداد نما روبروی خیابان فرشته ، فضای خالی قابل توجهی را در دیواره غیرقابل نفوذ ردیف متراکم ساختمانهای تزئینی ایجاد می کند.

ادامه مطلب
طرح تفصیلی نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی

ویژگی شاخص پروژه

در خیابان پر پیچ و خم فرشته ،F2426 از منظره باز مداوم به سمت شمال با فضای سبز وسیع یک موسسه دانشگاهی که درست در طرف مقابل واقع شده است ، بهره می برد. به منظور بهره مندی از نمای باز ۳۶۰ درجه ای ، قسمت فوقانی بنا یا برج ، از شیشه پوشیده شده است و سعی در محو شدن در پس زمینه و خنثی کردن سرخ شدن آن دارد.

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”no” auto_duration=”7.5″ cols=”three” lightbox=”no” source=”media: 21506,21507,21516,21543,21538,21532,21528,21524,21519″]

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا