آپارتمان هاآثار معماری ایراناستودیو رنا دیزاینپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررضا نجفیانکاربریمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان آبی ملایم | رنا دیزاین

آپارتمان آبی ملایم
معمار:رنا دیزاین (
رضا نجفیان )

موقعیت : ایران،تهران
وضعیت : تکمیل شده
مساحت ساخته شده: ۳۳۰ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۲۰۱۳-۲۰۱۴
معمار مسئول: رضا نجفیان
همکاران طراحی:مینا مهرداد ، ساحل نبی پور، مریم نجفیان، محمد حسین حمزه لویی، مینا نظم جو، احسان مروی
عکس: پرهام تقی‌اف


آپارتمان آبی ملایم
آپارتمان آبی ملایم

درباره پروژه آپارتمان آبی ملایم

 

از زبان معمار

پروژه‌ای با مساحت ۳۳۰ مترمربع واقع در طبقه نهم یک برج مسکونی در حال ساخت که به مرحله نازک‌کاری رسیده بود، به دفتر ما ارجاع داده شد. کارفرمایی فهیم و با سلیقه‌ای خاص، که فضایی طراحی شده با فرم و هندسه‌ی ساده ولی در عین حال مدرن و فکر شده را تأکید می‌نمود.

ایده طراحی

در ابتدا تغییر و اصلاحاتی در ساختار فضایی و پلان وضع موجود، با تخریب بعضی دیوارها و سقف و اضافه نمودن بخش‌هایی به پروژه جهت کارکرد و تعریف بهتر فضا انجام شد. ایده‌ی طراحی پروژه پوسته‌ی دومی به عنوان عنصری ساده ولی تأثیرگذار، شکل دهنده و جاری در پروژه در نظر گرفته شد؛ که در تمامی بخش‌ها و فضاها تبدیل به یک زبان منسجم و بیان زاینده در پروژه گردید.پوسته‌ای سفید و خالص، کشیده شده بر لایه ی زیرین به رنگ آبی ملایمی که شاخصه و ویژگی اصلی و به یادماندنی این پروژه شده است. رنگی که علاقه و زندگی کاربر به خوبی به آن گره خورده، چرا که تمایل و نیازی درونی از سوی خانواده نیز، دلیل دیگری بر انتخاب چنین رنگی بوده است. حضور و گستردگی چوب گردویی کف در تمامی فضا، سرمای احتمالی را به خنکای مطلوب و دلنشینی بدل می‌سازد که نوازشگر روح آدمی‌ است.

ادامه مطلب
ساختمان مرکزی بانک پاسارگاد | مهندسین مشاور BNS

ترکیب رنگ و نورپردازی

ترکیب رنگ آبی ملایم و سطح سفید، با نورپردازی مابین سطوح، به نوعی لغزندگی پوسته ها روی هم را تداعی می‌کند؛ که تضاد و البته خوانایی آن از نگاه بیننده پنهان نمی‌ماند. این تضاد بیانگر معماری دوپوسته ای است که در فضاسازی داخلی پیوستگی معناداری را در تمامی قسمتها و فضاهای پروژه همزمان با انجام کارکردی هدفمند و خاص دنبال می‌کند. این پوسته‌ها و رفتارشان در فضا، با وجود سادگی فرم، به خوبی تفاوتشان را با کلیشه‌های بازاری رایج به نگاه ورزیده نشان می‌دهند.

روند طراحی

چیدمان ریزفضاها به شکلی باز و آزاد و در عین حال با تفکیک فضایی مطلوب و تعریف شده، به گونه ای که هر فضا دارای کاراکتر و شخصیتی ویژه و فاخر باشد انجام گرفته است. فضای غذاخوری و پذیرایی مهمان، نشیمن خصوصی، ناهارخوری، اتاق والدین و … همگی با این خصوصیت مهم طراحی شده‌اند. همچنین توجه به جزئی‌ترین قسمت‌ها و عناصر و جزئیات فضا، همچون دریچه های تأسیساتی، عناصر طراحی شده نورپردازی و روشنایی، سکوها، قفسه ها و … به عنوان یک اصل مهم همواره مد نظر بوده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا