اخباراخبار شهرسازی

توقف ۱۰۰۰ پروژه ساختمانی در ۵ ماه نخست امسال

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری قزوین خبر داد:
توقف بیش از ۱۰۰۰ پروژه ساختمانی در ۵ ماه نخست امسال

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از صدور دستور توقف یک هزار و ۳۴ پروژه از سوی شهرداری به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی خبر داد.

حمید ضیائی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان دستور صدور توقف پروژه در پنج ماه سال جاری صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی از معرفی ۵۸ مهندس ناظر به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در راستای ماده ۳۵ در پنج ماهه سال ۹۸ خبر داد و افزود: در این مدت در سال جاری، ۷۹ پرونده به شورای انتظامی ارسال شده است.

ضیائی گفت: در مدت زمان یاد شده از سوی اداره نظارت بر ساخت و سازها و عملکرد مهندسان ناظر این معاونت دو هزار و ۲۰ بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت صورت گرفته که نسبت به پنج ماه مشابه سال گذشته به میزان ۱۷ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با بیان اینکه در سال جاری با توجه به اهمیت کیفیت ساخت و سازها، موضوع تخلفات ساختمانی با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تعداد دریافت گزارش‌های ناظران ساختمانی در پنج ماهه سال جاری دو هزار و ۸۶۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ادامه مطلب
سامانه‌ ای برای رفع نیازهای مسکنی

منبع : ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا