آثار معماری ایراناصفهانامید شفیعیبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهساختمان های اداریکاربریمعماران

مجتمع اداری مشتاق | امید شفیعی

مجتمع تجاری مشتاق
معمار : امید شفیعی

موقعیت : ایران – اصفهان
وضعیت : ساخته شده
مساحت :  ۱۰۵۰ مترمربع
کاربری : اداری
تاریخ ساخت : ۱۳۹۶
کارفرما : محمدرضا امینی
نوع تاسیسات/نوع سازه: VRF/دال بتنی
عکاس : فرشید نصرآبادی


مجتمع اداری مشتاق | امید شفیعی
مجتمع اداری مشتاق | امید شفیعی

درباره پروژه مجتمع اداری مشتاق

مجتمع اداری مشتاق واقع در شهر اصفهان ، یکی از ساختمان های اداری این شهر می باشد. این ساختمان در سال ۱۳۹۵ توسط امید شفیعی در زمینی به مساحت ۱۰۵۰ متر مربع طراحی و ساخته شد.

موضوع طراحی پروژه

اولین موضوع در طراحی داخلی و نمای این پروژه، اصالت کاربرد، حفظ سادگی و توجه به هماهنگی و همگونی با بافت پیرامون بوده است. بنابراین در طراحی نما، اول به تناسبات حجمی (تقسیم حجم به سه حجم کوچکتر با تغییر متریال) و دوم به کنترل تابش جنوبی و غربی (تابش بندهای آجری و سنگی) توجه شده است. با توجه به کاربری اداری بهتر بود ساختمان تا حد امکان آدرس‌پذیر باشد از طرفی با توجه به اصل سادگی، نیاز بود حرکت‌های نما در عین سادگی بزرگ مقیاس و یا نمادین باشند. تیغه‌های آجری چرخش یافته حاصل این تصمیم است. این تیغه‌ها هم در روز با سایه‌اندازی‌های متفاوت و هم در شب از جهات مختلف دیدهای متفاوتی به ناظر می‌دهند. بنابراین در عین سادگی نمای غربی پیچیده است چرا که از هر زاویه ایمیج متفاوتی را در ذهن ناظر متبادر میکند.

ادامه مطلب
پروژه مجتمع ورزشی گلدن سیتی | مهندسين مشاور پي‌كده

نوآوری و مزایای پروژه:

ساخت تیغه‌های آجری به ارتفاع سه طبقه با نهایت دقت و بدون کوچک‌ترین خارج شدن از محور آن هم بر روی کنسول موضوعی قابل اهمیت بوده است که هم به لحاظ طراحی معماری و هم به لحاظ سازه با برنامه مناسبی صورت گرفته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا