اخباراخبار محیط زیست

خانه‌های کپسولی سازگار با محیط زیست

خانه‌های کپسولی سازگار با محیط زیست

 

کلبه‌ای گرم در دل کوهستان، پناهگاهی کوچک در دل طبیعت، یا منظره‌ای بی‌نظیر از غروب ساحل و نسیمی با بوی دریا، انتخاب با شما است، شما می‌توانید با این خانه‌های کپسولی جدید در هرکجا که اراده کردید ساکن شوید.
این خانه‌ کوچک تخم‌مرغی شکل، حقیقتا برشی از آینده است، بدون نیاز به شبکه‌ آب و برق، مجهز به توربین بادی و سلول‌های خورشیدی با بازدهی بالا برای شارژ باتری۹/​۷ کیلووات ساعتی که در پشت کپسول تعبیه‌ شده است که حتی از برق تولیدی در این هتل کوچک لاکچری، می‌توانید برای شارژ خودروی برقی خود نیز استفاده‌کنید.

این خانه کپسولی شکل که گنجایش زندگی دو نفر را دارد از سیستم تامین و تصفیه آب برخوردار بوده و تکنولوژی های به کار رفته در ساخت آن با توجه به شاخصه های آلاینده نبودن و کم مصرف بودن طراحی شده است.
طول این خانه ۱۴.۵ فوت (هر فوت ۳۰.۵ سانتی متر است) و عرض آن ۷.۵ فوت است.

یک شرکت اسلوواک طراح و سازنده خانه های کپسولی

طراحان استودیوی معماری Nice Architects در اسلوواکی، از فضای خالی بین پوشش داخلی و نمای استیل کروی شکل بیرونی این کپسول، برای تعبیه‌ عایق‌های حرارتی با بازدهی بالا استفاده کرده‌اند تا امکان اقامت در هر شرایط آب و هوایی فراهم‌ باشد.
این شرکت که در کشور اسلواکی فعالیت می کند اعلام کرده است از پاییز سال ۲۰۱۵ گرفتن سفارش ساخت از سوی متقاضیان را آغاز کرده و از ابتدای سال ۲۰۱۶ نخستین تولیدات خود را تحویل سفارش دهندگان خواهد داد.

ادامه مطلب
خانه دولت آبادی | هوشنگ سیحون

فرم کروی‌شکل این کپسول، علاوه‌بر کاهش تلفات حرارتی، امکان جمع‌آوری حداکثر میزان آب باران را در مخزن تعبیه‌شده در کف سازه را فراهم‌می‌آورد و با‌ وجود فیلترهای تصفیه آب، امکان تأمین آب خوراکی، از منابع دیگری مانند رودخانه نیز وجود‌دارد.
این کپسول‌های لاکچری ، ۸۰ هزار دلار قیمت دارند.

منبع : کیهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا