پروژه بر اساس موقعیت مکانیتهراندفاترکاربریگروه معماری کندومرکز نمایشگاه

غرفه نمایشگاه صنعت ساختمان | گروه معماری کندو

غرفه نمایشگاه صنعت ساختمان
معمار: گروه معماری کندو

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: ساخته شده
کاربری: غرفه نمایشگاه
کارفرما : گروه معماری کندو


غرفه نمایشگاه صنعت ساختمان
غرفه نمایشگاه صنعت ساختمان

توضیحات پروژه غرفه نمایشگاه صنعت ساختمان

پالت چوبی، سازه ای مسطح جهت حمل و نقل است که در حین حمل محصولات توسط دستگاه های باربر، از محصولات در یک ساختار پایدار پشتیبانی می کند. حدود ۸۰ درصد شرکت ها از پالت ها بصورت یکبار مصرف استفاده می کنند.پالت های چوبی غالبا از قسمت های اضافی چوب که از ساخت محصولاتی چون مبلمان باقی می ماند ساخته می شود، بنابراین اصولا برای ساخت پالت چوبی، درختی قطع نمی شود. از سوی دیگر با کمی خلاقیت می توان لوازم مختلفی با پالت های چوبی دست دوم ساخت و این به معنی صرفه جویی در قطع درختان است، بنابراین پالت های چوبی دست دوم امروزه یکی از نمادها در حفظ محیط زیست به شمار می روند.

در طراحی این غرفه به چند دلیل از پالت های چوبی استفاده شد:

  1. ابعاد مشخصی داشت و می توانستیم با چیدمانی مدولار کلیه دیوارها و کف غرفه را با آن پوشش دهیم.
  2. مقاومت نسبی برای استفاده در کف داشت.
  3. با رویکرد شرکت مبنی بر پایداری و استفاده از مواد تجدیدپذیر همراستا بود.
  4. برخلاف دیگر غرفه ها هیچ دورریزی نداشت و پالت ها پس از نمایشگاه به انباری که از آنجا تهیه شده بود برگردانده شد.
  5. اتصال آسان و سریع آن و عدم نیاز به رنگ آمیزی سطح آنها
ادامه مطلب
آپارتمان سمنان پیوندی | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

مراحل ساخت

در مرحله اول اسکلت اصلی کار بوسیله اسپیس فریم ساخته شد و پس از آن پالت ها براساس الگوی مدولار تهیه شد، روی اسپیس فریم ها بوسیله مفتول فلزی نصب شد و در مرحله آخر پشت پالت ها بوسیله پارچه متقال پوشیده شد تا از میان قسمت های باز پالت ها فضای پشت غرفه دیده نشود.فواصل پالت هایی که قرار بود در کف استفاده شوند، در انبار محل تهیه پالت ها بصورت کامل پر شدند تا رفت و آمد بر روی آنها به سهولت صورت گیرد.برای ساخت کانتر غرفه از دو پالت ایستاده عمود به هم استفاده شد و قسمت هایی از ان دو پالت بریده شد تا با قرار دادن گلدان در پشت آنها، سبزینگی موردنظر در جداره کانتر ایجاد شود.سطح میز کانتر توسط چوب روسی خام ساخته شد و روی دو پالت قرار گرفت.

نصب عکس ها

از آنجایی که بدنه پالت ها سطحی ناهموار داشت، برای نصب نوشته ها و علائم روی آنها نیاز بود که سطح چوبی تراز با زیرسازی مناسب روی پالت ها نصب شود و نوشته ها و علائم روی آنها قرار گیرند. برای ساخت میز و صندلی ها از قرقره های کابلهای صنعتی دست دوم استفاده شد. برای میزها، قرقره ۸۰×۱۲۰ سانتی متر رنگ شد و شیشه های دایره به قطر ۱۲۰ سانتی متر روی آنها قرار گرفت و برای صندلی ها قرقره ۵۰×۵۰ سانتی متر رنگ شد و با قرار دادن ابر روی سطح آنها و پوشش پارچه، سطحی مناسب برای نشستن ایجاد شد.با توجه به رنگ های استفاده شده در لوگوی شرکت، رنگ پالت ها برگرفته از رنگ قهوه ای لوگو و رنگ چوب می باشد. نام و لوگوی شرکت، میزها و صندلی ها، درخت و گیاهان استفاده شده در غرفه برگرفته از رنگ سبز لوگو می باشند. برای نوشته ها و علائم رنگ طوسی انتخاب شد که رنگی است خنثی و از نظر بصری رنگ های دیگر را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

ادامه مطلب
ساختمان تجاری شهران | استودیو هرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا