آموزشیبناهای شاخصپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندانشگاهکاربریمعمارانمیراث معماری ایرانیهوشنگ سیحون

دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی

مجتمع آموزشی فرح (دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی)
معمار :
هوشنگ سیحون

موقعیت : ایران ، تهران
وضعیت : ساخته شده
کاربری : آموزشی ، دانشگاه
تاریخ : ۱۳۴۹
دوره تاریخی : پهلوی 


دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی
دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی

درباره پروژه مجتمع آموزشی فرح (دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران دکتر شریعتی)

بنای عمومی دیگر سیحون مجموعه‌ای آموزشی است که او برای کودکان بی سرپرست جنوب شهر تهران در محله نازی آباد طراحی کرد. در این مجموعه نیز عملکرد بنا بر جنبه‌های زیبایی شناسانه آن برتری دارد. مجموعه ای از ساختمان‌های آجری با اسکلت بتنی نمایان راهروی عریض، کلاس‌های وسیع و چینش فضاها در ترازهای مختلف از جمله ویژگی‌های این مجموعه است. مجتمع آموزشی دکتر شریعتی (فرح سابق) ساختمانی است که به راحتی نیازهای یک مجتمع آموزشی را پاسخ گوست.

رشته های موجود آموزشکده

این آموزشکده در رشته‌های راه ‌و ساختمان، معماری، طراحی ماشین، الکترونیک، علوم‌ آزمایشگاهی، آمار، کامپیوتر، حسابداری و حرفه ‌و فن دانشجو پذیرفت. آموزشکده‌ی سمیه در اسفندماه ۱۳۶۲، در رشته‌های خیاطی و دوخت تجاری، در مهرماه سال ۱۳۶۴، در رشته‌ی آمار و نیز در بهمن ۱۳۶۴ در رشته الکترونیک دانشجو پذیرفت. سپس در مهرماه ۱۳۶۶ رشته‌ی حسابداری به جمع رشته‌ها افزوده گردید و تا پایان سال تحصیلی ۶۷-۶۸ تعداد دانشجویان ۴۴۴ نفر شد. در سال ۱۳۶۸، مرکز شماره‌ی ۲ آموزشکده سمیه که مشتمل بر واحدهای آموزش، اداری و خوابگاه بود، در مكانی در بزرگراه بعثت (کیانشهر) افتتاح گردید. در نهایت در سال تحصیلی ۷۰-۱۳۶۹، این واحد آموزشی تازه تاسیس، توانست پذیرای دانشجویان در گروه‌های آمار، حسابداری، کامپیوتر، الکترونیک، طراحی و دوخت و صنایع شیمیایی شود.

ادامه مطلب
۵۹۳ واحد مسکونی با مشارکت خیرین و بنیاد مسکن اردبیل

تغییر نام 

در سال ۱۳۷۷ عنوان دانشکده‌ی تربیت دبیر فنی دختران تهران “دکتر شریعتی” به تایید شورای گسترش دانشگاه‌ها و سایر مسئولین در وزارت آموزش ‌و پرورش رسید و در مرداد ۱۳۷۸، مرکز شماره‌ی ۲ (کیانشهر) به طور مستقل به نام آموزشکده‌ی فنی ولیعصر به ثبت رسید.

ظرفیتآموزشکده

هم‌اکنون دانشکده‌ی فنی و حرفه ای دکتر شریعتی با بیش از ۶۵۰۰ دانشجو و ۵۵۰ نفر کادر علمی و کارکنان اداری آموزشی (موظف و غیرموظف) در مساحت ۲۸ هکتار  با  ظرفیت پذیرش دانشجو در هر سال تحصیلی در حدود ۲۰۰۰ تن، فعالیت می‌نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا