اخباراخبار شهرسازی

کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

برگزاری کمیته نمای قلب پایتخت در دانشگاه تهران
معاون شهردار تهران: کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

سیصدو سی و یکمین، جلسه کمیته بررسی سیمای شهری با حضور گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران،طالبی معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر اساتید در نگارخانه دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش آرکاو و به نقل از خبرگزاری شبستان ابتدا شراره معدنیان معاون شهرسازی و معماری منطقه، گزارشی از نحوه و علت برگزاری کمیته نمای منطقه با محوریت دانشگاه تهران گفت: هدف از برگزاری جلسات کمیته نما ، با حضور متخصصان دانشگاهی نظارت و کیفیت بخشی بر روند طراحی نماهای سطح شهر است، که اگر موارد طرح شده با حضور دانشجویان، مهندسین، حرفه مندان و ذی نفعان صورت بگیرد بسط فرهنگ و آموزش نکات موثر در طراحی نما ، سرعت و مانایی تاثیرات این کمیته را در ارتقا کیفیت نما و حراست از هویت منطقه چندبرابر خواهد کرد.

معاون شهردار تهران: کار معماری باید کار هنری باشد نه مبتنی بر بازار

پس از آن عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه کار معماری اصولی دارد که وقتی این اصول رعایت شود کار زیبا خواهد بود و کار معماری باید کار هنری باشد نه کاری مبتنی بر بازار ، عنوان کرد: باتوجه به وجود بناهای متعدد واجد ارزش در منطقه ۶ بازمانده از دوره های تاریخی مختلف ، حراست از این بناها که میتوانند نگهدارنده هویت قلب پایتخت باشند از جمله مسئولیتهای مدیران شهری و کمیته های تخصصی حوزه شهرسازی است.
گفتنی است شهرداری منطقه در تلاش است تا با کمک از نهادهای مربوطه بویژه سازمان میراث فرهنگی ، نگهدار این بناها و حامی حراست منطقی با ایجاد زمینه های صرفه و صلاح اقتصادی برای صاحبان این املاک باشد و ارائه راهکارهای لازم در این خصوص ازجمله مواردی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

معاون شهردار تهران گفت:این روند، باعث تطبیق هر چه بیشتر نماهای شهری با اصول طراحی سیمای منظر شهری وهمچنین حفظ و صیانت ارزش های معماری اسلامی خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دربرگزاری این جلسات در دانشگاه تهران ایجاد امکان برقراری تعامل حداکثری حرفه و دانشگاه و نیز فراهم آوردن فرصت های دانش افزائی برای طراحان ازطریق شرکت در کارگاه ها و هم اندیشی های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه تهران است.

ادامه مطلب
بازار مسکن به کما رفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا