آپارتمان هابهادر کاشانی مدنیپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهراندفاترکاربریگروه معماری کندومراکز مسکونیمعماران

ساختمان مسکونی مینو | گروه معماری کندو

ساختمان مسکونی مینو
نام معمار: گروه معماری کندو ( بهادر کاشانی مدنی)

موقعیت: ایران،تهران
وضعیت
: ساخته شده  
مساحت: ۳۹۵ مترمربع
زیربنا: ۲۱۱۶ مترمربع
کاربری: مسکونی
سیستم سازه ای: اسکلت بتن مسلح با دیوار برشی 
سیستم سرمایش و گرمایش : موتورخانه و مینی چیلر 


ساختمان مسکونی مینو
ساختمان مسکونی مینو

مشخصات پروژه ساختمان مسکونی مینو

پروژه “مینو” در زمینی به مساحت ۳۹۵ متر مربع واقع در- تهران، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان محمودیه، خیابان صفای اصفهانی، پلاک ۲۹- با زیربنای کل ۲۱۱۶ متر مربع و زیربنای مفید ۱۲۰۵ متر مربع در قالب ۵ طبقه مسکونی دو واحدی و سه طبقه مشاعات با کاربری لابی و پارکینگ و استخر در طبقات همکف و دو طبقه زیرزمین اجرا خواهد شد. مساحت هر واحد مسکونی ۱۲۶ متر مربع می باشد. که شامل هال و پذیرایی،آشپزخانه، دو بالکن (یکی در شمال و یکی در جنوب)، یک توالت میهمان، دو اتاق خواب و دو سرویس حمام می باشد.

ایده طراحی

در این پروژه ، طراحی پلان، نما و جزئیات داخلی، یکپارچه و همزمان صورت گرفته است و هرکدام از این عناصر بر یکدیگر تاثیرگذار بوده است.در طراحی این پروژه سعی بر آن بود که در شهر شلوغ و متراکمی چون تهران که بیشتر مردم ازامکان داشتن فضای سبز و همجواری با محیط زیست سالم و سبز محروم هستند، امکانی ایجاد شود که این سر سبزی به گونه ای به پروژه وارد شود که هم در نما و هم در داخل تجلی یابد.بنابراین در مرحله اول با در نظر گرفتن فاصله مناسب بالکن های شمالی از دیوارهای شرقی و غربی، فضایی جهت ایجاد دیوار های سبز در شرق و غرب بدست آمد.

ادامه مطلب
مجموعه­‌ی دانشگاهی شهید چمران|کامران دیبا

برای سبز کردن این دیوار دو روش امکان داشت:

الف) سیستم دیوار حجمی یا غیر فعال (passive) : در این روش یا بصورت یکپارچه و بوسیله کیسه های نمد پلیمری، گیاه ها در دیوار جاسازی می شوند و یا بصورت مدولار گلدانهایی از جنس پلی پروپلین در دیوار قرار می گیرد. ب) سیستم فعال (active) : در این روش، در فواصلی معین فلاور باکسهایی قرار می گیرد و شبکه ای از قاب و سیم کشی داخل ایجاد می شود که گیاه ها با رشد خود در این شبکه، دیوار را سبز می کنند.

دیوار سبز

لازم به ذکر است این دفتر طراحی همچنان در حال مطالعه بیشتر روی انتخاب روش و جزئیات اجرای دیوار سبز می باشد. ولی سیستم فعال (active) با ایجاد فلاور باکسهای پرتابل (قابل حرکت) و شبکه ای از میلگرد های سفید ۱ سانتی متری، باعث می شود این دیوار های سبز از دو طرف قابل رویت باشند و امکان نگهداری آسان آنها برای ساکنین فراهم آید.

متریال ساختمان مسکونی مینو

استفاده از چوب فقط در جداره بالکنهای شمالی در کنار دیوارهای سبز، ترکیبی از رنگها و متریال تشکیل دهنده درخت را در نما تداعی می کند و استفاده از سنگ سفید در بخش میانی و بدون تزئینات و شلوغی های رایج در نماهای سنگی تهران، تاثیر بصری بالکنها و دیوار های سبز طرفین را دو چندان کرده است.چفت باریک در وسط حجم نما، حجم را به دو قسمت تقسیم کرده است، پنجره های باریک و بلند در میان این چفت، با شیشه های خفته، نور مناسبی را به فضای پشت که حمام است می رساند.

ادامه مطلب
خانه استخر ویلتون | خواهران حریری

چفت مذکور حجم نمای سنگی را تعدیل می بخشد. پنجره های قدی و L شکل اتاق خوابها در دل جداره این حجم، حجم سنگین سنگ را به صفحاتی ظریف تبدیل کرده است.کف طبقات با لبه فلزی، از حجم عمودی نما بصورت صفحاتی افقی بیرون زده است و نما را در افق تقسیم کرده است و باعث عریضتر به نظر رسیدن نما شده است. این سطوح در بالاترین تراز نما، سایبان اصلی نما را تشکیل داده است.برای جانپناه بالکنها، شیشه سکوریت در نظر گرفته شده است تا هم بالکنهای کنسول شده سبکتر و ظریفتر به نظر آیند و هم چوبهای سطح پشت بالکنها بهتر نمایان گردند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا