آپارتمان هاآثار معماری ایراناحسان محمدیاصفهانپروژه بر اساس موقعیت مکانیدفاترعلی بصیریکاربریگروه معماری حجم سبزمحسن جعفریمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان زرین | گروه معماری حجم سبز

آپارتمان زرین
معمار:گروه معماری حجم سبز(
احسان محمدی، علی بصیری، محسن جعفری)

موقعیت : ایران،اصفهان
وضعیت : تکمیل شده
مساحت زمين: ۱۶۲ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۴۲۳ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۵-۱۳۹۷
معماران مسئول: احسان محمدی، علی بصیری، محسن جعفری
همکاران طراحی: سعیده هاشم زاده، مسعود قاسمی
معمار منظر: امیرطاهر شیرانی
سازه: پویا تهرانی – رضا حامی
تاسیسات مکانیک: رسول ایزدی
تاسیسات برقی: کامران افقری
عکاس: فرشید نصرآبادی


آپارتمان زرین
آپارتمان زرین

درباره پروژه آپارتمان زرین

ایده طرح

ایده اصلی این پروژه حول ایجاد یک حوزه ارتباطی در سطح و ارتفاع و شکل‌دهی ساختمان بر اساس این تقسیم بندی است. که این فضای ارتباطی از همان ورودی کشش دید را تا انتهای ساختمان تامین می‌کند.

نوآوری طرح

به نظر ما یکپارچگی بین فضاهای ارتباطی، ساختار و فضاهای اصلی نوآوری اصلی ساختمان است. همانطور که در دیاگرام‌ها نشان داده شده است حوزه‌ای اصلی بین دو دیوار سازه ای که البته به صورت منقطع طراحی شد برای فضای ارتباطی عمودی در نظر گرفته شده است و حوضه‌ای که در عرض بیشتر قرار گرفته فضاهای اصلی را شکل می‌دهند. فضای روز در قسمت جنوبی و فضاهای شب در شمال ساختمان طراحی شده است. پوسته جنوبی به وسیله سایبان‌های متحرکی محافظت شده است. این سایبان متحرک در زمانهای تابش حداکثری سایه بر روی پوسته جنوبی را تامین می کند.

ادامه مطلب
خانه شماره 7 | دفترمعماری آینه

روند طراحی

در قسمت شمال با توجه به قوانین مربوط به مشرفیت در شهر اصفهان به شکل پوسته‌ای مشبک طراحی شده است. جبهه شمالی در همکف دو دسترسی سواره و پیاده را تامین می‌کند که منطبق با امتداد ساختاری ذکر شده اصلی ساختمان است. این امتدادها در روی پوسته نیز حفظ شده‌اند و تقسیم بندی اصلی از آجر بومی اصفهان به شکل مشبک‌هایی با جزئیات اتصال خاص طراحی شده است که دید را تا ارتفاع مقرر محدود می‌کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا