بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهراندفاترساختمان های اداریکاربریگروه معماری کندو

دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما | گروه معماری کندو

 دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما
نام معمار: گروه معماری کندو

موقعیت: ایران،تهران
وضعیت
: بازسازی شده
مساحت:۱۶۵ مترمربع
کاربری:اداری
تاریخ ساخت: ۱۳۹۷-۱۳۹۶
همکاران طراحی: بهادر کاشانی مدنی، بهاره خُمیری، مریم جوادیان سالمی، نیکتا ستاره سنج
سیستم سازه ایی ساختمان: اسکلت بتن پیش تنیده
سیستم سرمایش و گرمایش : ترکیب داکت اسپلیت و اسپلیت


بازسازی دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما
بازسازی دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما

مشخصات پروژه دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما

بازسازی پروژه اداری کاریزما در طبقه ششم ساختمان اداری۱۲ طبقه نگین آزادی واقع در تهران، خیابان بهشتی، نرسیده به میرزای شیرازی، پلاک ۲۸۳ اجرا شد، هر طبقه شامل ۲ واحد اداری به مساحت ۱۶۵ متر مربع می باشد.

ایده طراحی دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما

از آنجایی که زمینه فعالیت شرکت، بازار سرمایه و بورس بود، پس از بررسی ها و مطالعات اولیه متوجه شدیم این کسب و کار با استرس و تنشهای بالایی همراه است، بنابراین ایده اصلی طراحی را روی اِلمانها و عناصر گذاشتیم که آرامش بخش باشد و از جدی بودن زیادی فضا کاسته شود.

قدم اول

فضاهای اصلی را در نظر گرفتیم که شامل اتاق مدیریت، اتاق جلسه اصلی، بخش اداری، بخش ورودی و فضاهای خدماتی بود، بخش اداری را بصورت open office در نظر گرفتیم و فضاهای اتاق جلسه و بخش ورودی، فیلترهایی شدند میان بخش های اداری و مدیریت، بخش های خدماتی نیز همه در یک راستا، در یک سوم شرقی واحد قرار گرفتند.یکی از فیلترهایی که از آنها نام برده شد، اتاق جلسه اصلی بود که با شیبدار کردن سقف آن هم از داخل فضایی متفاوت ایجاد شد و هم از بیرون فرم شیروانی آن به ایجاد احساس آرامش کمک کرد.

ادامه مطلب
شهردار اردبیل: شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند

ورودی ها

بخش ورودی که شامل اتاق جلسه دوم و میز منشی بود کوتاهتر از بقیه فضاها طراحی گردید تا یکپارچگی بخش اداری حفظ شود و عنصر وحدت دهنده فضای اداری که چراغها باشد در برخورد با بخش ورودی قطع نگردد. این دو فضای فیلتر (اتاق جلسه اصلی و بخش ورودی) کمی از زمین فاصله گرفته و با نور مخفی زیر آن بیشتر شاخص شدند. مسیر دسترسی کلیه فضاها بصورت طولی در شرق بخشهای اداری، ورودی و اتاق جلسه امتداد یافته و در انتها به درب ورودی اتاق مدیر خاتمه می یابد. این دسترسی با سقفی کوتاهتر و بصورت معلق با چفتهای ۵ سانتیمتری در دور تا دور آن، مسیر را کاملا شاخص کرده است و کانالهای تاسیساتی در پشت آن قرار گرفته است.

فضای خاص پروژه

در جداره شرقی این راهرو کمدی سرتاسری قرار گرفته و در ابتدای این کمد کیوسک تلفنی طراحی گردید تا کارمندان جهت صحبت تلفنی از آن استفاده کنند.

تخریب و اجرا دفتر گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما

پس از تخریب سقف های کاذب قدیمی به سقف سازه ایی بتنی ساختمان رسیدیم که بتنی صیقلی و زیبا بود، بنابراین تصمیم گرفتیم این سقف را بصورت نمایان حفظ کنیم و جهت نورپردازی سالن، چراغهای خطی به گونه ایی طراحی شد که با تکرار خطوط افقی همبستگی میان دو بخش اداری ایجاد شود.در این پروژه میزهای کارمندان بصورت اختصاصی و با توجه به نوع کار آنها و فضایی که جهت کار نیاز داشتند طراحی و ساخته شد. بصورتی که برای هر مجموعه میز ۵ نفره، یک میز به سوپروایزر آن بخش اختصاص دارد و برای هر میز محل کیس، محل قرار دادن پاها، داکت عبور سیم ها و کابل ها و سطل زباله توکار طراحی گردید.

ادامه مطلب
برج‌های اسکان | شرکت اسکان ایران

پارتیشن شیشه ایی دور اتاق جلسه به گونه ایی طراحی گردید که پرده کرکره برقی در میان دوجداره شیشه ایی قرار گرفت و فاصله بین دو شیشه به گونه ایی محاسبه شد تا عایق صوتی مناسبی باشد.در انتخاب رنگها سعی شد از رنگهای خنثی استفاده شود تا گرمای چوب که در بخشهای محدود استفاده شده است، خود را بهتر نشان دهد و تم اصلی این رنگ خنثی ترکیبی از آبی روشن و خاکستری است که هم مکمل خوبی برای رنگ روشن چوب است و هم رنگی آرمش بخش می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا