آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتکرجمعمارانهومن بالا زادهویلا

پروژه ویلا سیرا | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

پروژه ویلا سیرا 
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،کرج
مساحت: ۱۲۰۰مترمربع
کاربری: ویلا
تاریخ: ۱۳۸۹
همکاران: نوشین عطروش،حسام الدین فنا،بهرام افسری
مدیر پروژه: آزاده شریعتی
تصویر سازی سه بعدی: مونا رضوی اردستانی


پروژه ویلا سیراپروژه ویلا سیرا

درباره پروژه ویلا سیرا

این پروژه شامل یک اجتماع متشکل از ۱۰ ویلا در حومه کرج است که از یک طرف با کوه احاطه شده اند و رودخانه کرج از طرف دیگر. با توجه به توپوگرافی نوسان و همچنین درختان موجود در سایت ، ایده این بود که یک انتقال مداوم از سایت به ساختمان داشته باشیم تا در کنار هم آنها یک شکل جدید را شکل دهند. این فرم جدید از صفحات تراس دار تشکیل شده است که از شیب سایت بالا می روند. شکل نهایی هر خانه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله توپوگرافی سایت ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و درختان موجود قرار دارد.

با توجه به الزامات چگالی نسبتاً زیاد برای جامعه ، هدف از طراحی استفاده از صفحات مختلف افقی ایجاد شده توسط مورفولوژی ساختمان برای ایجاد منظره جدیدی است که از خصوصی و همچنین فضاهای باز عمومی تعریف می کند. این مناظر ساخته شده با سایت ادغام می شوند تا عنصری از طبیعت شوند. هر تخته از طریق فضای داخلی متصل به آن قابل دسترسی است و می تواند مطابق عملکرد آن فضای خاص مورد استفاده قرار گیرد. دسترسی به وسایل نقلیه تحت پوشش در پشت ساختمانها به منظور به حداقل رساندن میزان سر و صدای و اختلال در ترافیک انجام شد.

 

ادامه مطلب
ویلای خطی | دفترمعماری آرتور و همکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا