آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریکرجمجتمع مسکونیمعماران

پروژه مسکونی وحدتی | گروه معماری هوبا ( هومن بالازاده)

پروژه مسکونی وحدتی
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایران،کرج
وضعیت:
اتمام یافته
مساحت: ۳۷۰۰
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۸۸ 
کارفرما: آقای وحدتی
همکاران طراحی: حسام الدین فنا،نوشین عطروش 
پیمانکار: مهدی عباسی
نوع پروژه: آپارتمان
مدیر پروژه: نینا بازغی
تصویر سازی سه بعدی: مونا رضوی اردستانی


پروژه مسکونی وحدتیپروژه مسکونی وحدتی

درباره پروژه مسکونی وحدتی

 در این پروژه ما به دنبال ساختاری بودیم که بتواند سازماندهی فضای درونی و بیرونی پروژه را به وجود بیاورد و علاوه بر این بتواند در یک فضای مسکونی ابعاد فضایی متنوعی را برای ساکنین پروژه فراهم نماید. با الهام از معماری ایرانی که فضای منفی یکی از ارکان اصلی آن است، در روند طراحی بنا ما از ایجاد فضای منفی در درون یک حجم مکعبی شکل تو پر شروع کردیم. ایجاد فضای منفی در درون پروژه همزمان شکل دهنده فضای درونی و بیرونی بنا می باشد، به گونه ای که همه ی اجزای ساختمان از یک ساختار به وجود آمده اند. فضای منفی در پروژه به وجود آورنده ی سه نوع کیفیت در بیرون و داخل ساختمان بوده است که به ترتیب شامل فضاهای نیمه محصور، محصور و باز می باشد.

امکان عبور نور خورشید به درون پروژه توسط فضاهای به وجود آمده از فضای منفی کنترل می گردد که در عین حال تراس از حالت یکنواخت تبدیل به یک کیفبت فضایی سه بعدی در خارج از ساختمان نموده استو در داخل پروژه تامیین کننده نیازهای فضایی مسکونی و جدا کننده واحدها می باشد.با توجه به ایجاد ارتفاع های متفاوت در فضاهای نیمه محصور و باز و ارتباطات سه بعدی ارگانیک بین آنها، ساکنین ساختمان امکان تجربه های متفاوتی را در خواهند داشت.

با توجه به ایده کلی طراحی که از معماری ایرانی الهام گرفته شده بود، از آجر به عنوان مصالح این بنا استفاده شد و در فضای محصور و نیمه محصور آجر ها به صورت فخرومدین شکل گرفته که در یک سمت آن لعاب فیروزه ای کار شده است، بدین ترتیب ترکیب آجر و رنگ آبی فیروزه ای را در پرسپکتیوهای مختلف به گونه ای متفاوت فراهم نماید. در فضای باز جداره ی بیرونی، بالکن های سبزی طراحی شده که برا هر واحد به صورت مستقل قابل دسترسی می باشد.

 

ادامه مطلب
مسکونی نیکروان | افشین خسرویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا