آپارتمان هاآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترشرکت مشاور منظر بوم نقششهاب میرزاییان مهابادیکاربریمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان هادی | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

آپارتمان هادی
معمار:مهندسین مشاور منظر بوم نقش(شهاب میرزاییان)

موقعیت:ایران-تهران-نارمک
وضعیت :
ساخته شده
کاربری
:مسکونی
سال /سال ساخت:۱۳۹۷/۱۳۹۵
گروه طراحی:مرجان نظری، محمد ابراهیم تاجیک، شهناز گوهربخش


آپارتمان هادی | مهندسین مشاور منظر بوم نقش
آپارتمان هادی | مهندسین مشاور منظر بوم نقش

درباره پروژه آپارتمان هادی

طراحی آپارتمان هادی در یک زمین شهری انجام شده است. در طراحی آپارتمان رعایت ضوابط ساخت و ساز شهری در کنار توجه به اصول زیبایی شناسی اهمیت زیادی دارد.

نارمک

نارمک نام محله‌ای واقع در شمال شرق تهران است. در گذشته دهی در ۹ کیلومتری جنوب شرقی تجریش و ۵ کیلومتری راه شوسهٔ دماوند به تهران بوده است. محلهٔ نارمک تهران که به محلهٔ صد میدان معروف است، دارای ۷/۱۲ کیلومتر مربع مساحت و سه ناحیه شهری است. ۸۹ هزار و ۱۰۳ خانوار با ۳۳۶ هزار و ۷۷۲ نفر جمعیت دارد. این منطقه یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است که در قدیم، نام آن ده نارمک بوده است، یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به شمار می‌رود. این محله که در ضلع شمالی محله تهران‌نو و ضلع جنوبی محله شمیران نو واقع شده است. نارمک به همراه محله تهرانپارس در دههٔ ۲۰ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد.

طراحی آپارتمان

موضوع مهم در طراحی آپارتمان توجه به زیبایی شناسی در عین رعایت محدودیت ضوابط شهرداری است.در طراحی آپارتمان هادی سعی شده تا با حفظ اولویت اقتصادی، پروژه ای متفاوت در بافت شهری ایجاد شود.  آپارتمان هادی در زمینی واقع بر تقاطع دو خیابان ۱۵ متری و کوچه ۸ متری قرار دارد. با توجه به قوانین شهرداری، برجسته شدن نما در هر طرف محدود به ۲۰ سانتی متر است.

ادامه مطلب
ساختمان نظام مهندسی بوکان | شورش عابد

طراحی نما

برای ایجاد اختلاف حجمی مناسب، نما به دو قسمت متمایز تقسیم می شود. این دو بخش در بالای یکدیگر حرکت می کنند. در نتیجه در هر طرف ساختمان بخش های متفاوت و مختلف را ایجاد می کنند. یکی از قسمت های آن از آجر پوشیده شده است. در حالی که قسمت دیگری با سنگ سفید بندکشی شده پوشانده شده است. جعبه های آجری بیرون از محدوده ۲۰ سانتی متری از طرف نمای ساختمان در ترکیب با بالکن ها حرکت حجمی متفاوتی را ایجاد کرده اند. ریتم پنجره ها در ترکیب با یک نوار ضخیم سیاه آجری باعث ایجاد عمق در نما شده است. ای نباند تیره رنگ در اطراف بازشو های تراس و پنجره ها نمای متفاوتی ایجاد کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا