پروژه بر اساس جوایزجایزه معمارجایزه معمار سال 1383

جایزه معمار ۱۳۸۳ | آثار برگزیده

 جایزه معمار ۱۳۸۳ 
 آثار برگزیده

برگزارکننده: مجله معمار
داوران: كامران افشارنادری، حشمت‌اله منصف، شهاب كاتوزیان ،نادر تهرانی ، هما فرجادی

تاریخ اعلام نتایج: ۱۳۸۳

 

کامران افشارنادری

پس از گذراندن تحصيلات در دانشگاه تهران و جنوا (ايتاليا) و هفت سال فعاليت حرفهاي در ايتاليا، در سال ۱۳۷۲ به ايران بازگشت. از همان سال به تدريس در دانشگاه آزاد، فعاليت حرفهاي طراحي و نظارت و همچنين نوشتن مقالات نقد و تئوري معماري مشغول شد.
افشارنادري از بدو تأسيس جزو همكاران مجلة معمار بوده و تاكنون بيش از ۱۳۰ مطلب و مقاله و همچنين ۳ كتاب از او منتشر شده استبرخي از نوشتهها و مصاحبههاي او در انگلستان، سويس، آلمان، ايتاليا، كويت و آمريكا نيز منتشر شدهاندافشارنادري تاكنون در داوري مسابقات متعدد از جمله جايزة معمار حضور داشته است.
در ۲۵ سال سابقة حرفهاي بخش عمدة فعاليت او درخصوص پروژههاي بينالمللي بوده است.

حشمت‌اله منصف

فارغ‌التحصیل رشته الكترومكانیك از دانشكده فنی تهران است. او مشاور سازمانهای دولتی و مهندسان مشاور معماری در زمینه طراحی و اجرای تأسیسات مكانیكی ساختمان، به‌خصوص بناهای درمانی بوده و در تهیه، تألیف یا ترجمه برخی از مدارك و تدوین كتابهای راهنمای طراحی مشاركت داشته است.

ادامه مطلب
ویلای باغ پرتقال | آتلیه معماری اِرو

شهاب كاتوزیان

فارغ‌التحصیل رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه رم است و سابقه تدریس  در دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشكده معماری دانشگاه رم را دارد.

نادر تهرانی

نادر تهرانی دو مدرک کارشناسی در رشتههای هنرهای تجسمی (۱۹۸۵) و معماری (۱۹۸۶) از مدرسة طراحی رد آیلند (Rhode Island School of Design) دریافت کرد. او پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه هاروارد (Harvard GSD)، دورهای را برای مطالعة تاریخ و تئوری معماری در انجمن معماری لندن (AA) طی کرد. نادر تهراني علاوه بر تدریس در دانشگاههای هاروارد، رد آیلند و انستیتو تکنولوژی جورجیا، در حال حاضر رئیس بخش معماری انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) است. تهرانی دفتر حرفه ای خود Office dA را در ۱۹۹۱ تأسیس کرد. او پیش از این عضو هیئت داوران جایزة معمار ۸۳ بوده است.

هما فرجادی

فارغ التحصیل معماری از دانشگاه تهران و دانشکده معماری AA، علاوه بر طراحی، در چند دانشگاه معتبر ازجمله ییل، هاروارد، کلمبیا و AA به عنوان مدرس فعالیت کرده و از سال ۱۹۹۳ عضو رسمی فروم بین المللی RIBA است. ازجمله کارهای انتشاراتی او کتابی به نام منطق عینی: مد و معماری (Logique Visuelle: Fashion & Architecture) است که در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسیده است.

ادامه مطلب
اُرسی خانه | استودیو معماری کیوانی و همکاران

 برندگان جایزه معمار سال ۱۳۸۳

رتبه اول : خانه پله ای، تهران | رامین مهدی زاده

 

رتبه دوم به طور مشترک:  ساختمان بخارا ۱، تهران، خیابان ظفر | نوشین غیاثی

 

رتبه دوم به طور مشترك: ویلای بمانیان، اصفهان | بهارك كشانی

 

رتبه سوم : مجموعه مسكونی پیروزی، اهواز | مهدی مقاره عابد

 

رتبه چهارم : خانه رنجبر، تهران | امین تاج

 

رتبه پنجم  :  خانه دو پوسته، لواسان | رضا دانشمیر


مجله معمار برگزاركننده جايزه سالا‌نه معمار با هدف اشاعه انديشه و هنر معماری، شهرسازى و ساخت و صنعت در سال ۱۳۷۶ تأسيس شد. نخستين شماره معمار در قالب فصلنامه در تيرماه ۱۳۷۷ منتشر شد و از سال ۱۳۸۳ انتشار آن به صورت دوماهانه بوده است. مجله معمار از سال ۱۳۸۰ جايزه معمار را به صورت ساليانه برگزار كرده است.

 

منبع نوشته: مجله معمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا