آپارتمان هاآثار معماری ایرانبیتا برناپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمحمدرضا نیک‌بختمراکز مسکونیمعمارانمهندسان مشاور زندیگان

ساختمان مسکونی ماکویی | مهندسان مشاور زندیگان

ساختمان مسکونی ماکویی
معمار:مهندسان مشاور زندیگان(
محمدرضا نیک بخت)

موقعیت : ایران،تهران،زعفرانیه
وضعیت : تکمیل شده
مساحت:۳۳۸۱.۴۶ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۳
معمار مسئول: محمدرضا نیک بخت
تیم طراحی و نظارت
: محمدرضا نیک بخت ، بیتا برنا
کارفرما:آقای قاسم طهماسبی و شرکاء


"<yoastmark

درباره پروژه ساختمان مسکونی ماکویی

موقعیت پروژه

این ساختمان مسکونی در زمینی به مساحت ۵۵۷٫۵۴ متر مربع در منطقه‏ ی ماکویی زعفرانیه بنا شده است. این ساختمان پنج طبقه مسکونی، سه طبقه زیرزمین و یک طبقه هم‏کف دارد. هر طبقه‏ ی مسکونی شامل دو واحد ۲۰۷ و ۱۳۸ متری می‏شود. در طبقه‏ ی هم‏کف لابی طراحی شده است و در طبقات زیرزمین، سالن ورزش، سالن جشن، پارکینگ، انباری‏ ها و موتورخانه قرار گرفته ‏اند. این ساختمان یک مجتمع بسیار مدرن و با امکانات رفاهی عالی به شمار می‏رود اما وجه تمایز آن با دیگر ساختمان‏ ها در طراحی منحصر به فرد نما دیده می‏شود.

متریال پروژه

نمای ساختمان  ترکیبی از آجرهای دست ‏ساز، چوب، گچ‏بری و سنگ گرانیت فیروزه‏ای است. هرکدام از این مصالح به تنهایی برای گرما بخشیدن به نمای ساختمان کافی است اما ترکیبی که محمدرضا نیکبخت از این مجموعه ایجاد کرده است منظره ‏ی زیبای کم‏ نظیری به بینندگان هدیه می‏دهد.بدین ترتیب او با انتخاب هوشمندانه ‏ی مصالح سنتی معماری ایرانی، نمایی هنرمندانه شبیه یک قالی دستبافت ایرانی می ‏سازد که در ذهن مخاطب ایرانی تداعی‏ های خوشایند دارد و حسی از آرامش و گرما به او منتقل می‏کند.

ادامه مطلب
طرح پیشنهادی مسابقه سردر دانشگاه شریف | معماری شن

ایده طرح

در طراحی این پروژه که در یکی از محله های قدیمی تهران واقع شده است، سعی بر این بوده که بیشترین هماهنگی را با بستر خود برقرار کند .در نتیجه با الهام گرفتن از معماری اصیل شهر تهران که خود در دوره های پیشین خود از هویت ویژه ای برخوردار بوده است و با در نظر گرفتن واقعیت عصر خود طراحی شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا