اخباراخبار معماری

گلایه طراحان از تصمیم‌گیری‌ کمیته‌های نما در مناطق

گلایه برخی از طراحان از تصمیم‌گیری‌ کمیته‌های نما در مناطق

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: برخی از طراحان نما از تصمیم‌گیری‌های کمیته‌‌های نمای مناطق گلایه دارند و آن را غیرقابل پذیرش می‌دانند.

محمد سالاری در نخستین نشست همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق که عصر امروز در شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: صحبت درباره تبیین مفاهیم نظری خوب است اما کافی نیست و رسالت ما باید به عموم جامعه تسری پیدا کند.

وی با بیان این که سوداگری در کالبد شهر تجلی یافته و شوراهای مناطق از حوزه نمای ساختمان فرصتی برای درآمدزایی کسب کرده‌اند، گفت: این درحالی است که باید فضا به سمتی برود که شهروندان در راستای تحقق نظارت همگانی به حوزه نما حساس‌تر شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از جامعه مهندسان مشاور ایران، گفت: این جامعه از تشکل‌های حرفه‌ای است که حقوق عمومی را در فعالیت‌های خود ترجیح داده اما نمایندگان آن در جلسات کمیته‌های نما حضور نمی‌یابند.

سالاری افزود: متاسفانه در فرایند تصمیم‌گیری‌های کمیته‌های نما نتوانستند به اجماع برسند و اختلاف نظرهای جدی وجود دارد، با این حال خوشبختانه جلسات متعددی برای بررسی وضعیت ساختمان و نما برگزار شده و باید اعلام کنم که کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در آغاز راه این مسیر است و برای نهادینه شدن افراد راه طولانی در پیش است.

ادامه مطلب
بازسازی بافت قدیم دزفول نیازمند اعتبارات است

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا