آثار معماری ایراناستودیو طرح و ساخت آدمونامیررضا فاضلپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترشبیر موسویفروشگاهکاربریمراکز تجاریمعمارانمهدی کلاهی

فروشگاه لایکو | استودیو طرح و ساخت آدمون

فروشگاه لایکو
معمار:استودیو طرح و ساخت آدمون
(شبیر موسوی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی)

موقعیت : ایران،تهران
وضعیت : تکمیل شده
مساحت: ۱۰۰۰ مترمربع
کاربری : تجاری
تاریخ: ۱۳۹۶-۱۳۹۷
معماران: شبیر موسوی، امیررضا فاضل، مهدی کلاهی
تیم طراحی: ابوالفضل خمسیه، مسعود الماسی، فرشاد حبیبی، علی رضا هاشم زاده، مجید معبودی
گرافیک: کیمیا فرهناک، نیوشا قاسم
مدیر اجرا: بابک مشرفی، مهدی موسوی
عکس: پرهام تقی اف، مهدی کلاهی


فروشگاه لایکو
فروشگاه لایکو

درباره پروژه فروشگاه لایکو

چالش های طراحی

طراحی فروشگاه مرکزی لایکو برندی با چند زیر برند با تنوع بسیار و تعدد محصولات، هر گروه از محصولات نیازمند استندهای متفاوت با اشکال مختلف می‌باشند. فروشگاه بزرگ است و درک‌پذیر نیست. ستون‌های بسیار، پلان نامنتظم، ناخوانایی فضا، کاربر در این پلان سردرگم می‌شود.
کارفرما: نمی‌توانم پایان فضا را ببینم. می‌خواهم همه محصولاتم دیده شود. یک فضای پان اپتیک با زون‌بندی و شفافیت مناسب که پاسخگوی همه تفاوت‌ها باشد.

روند طراحی

چگونه می‌توان تفاوت را از طریق یکپارچگی به تصویر کشید؟
آرامش فضا به همراه تنوع کالا، اضافه نکردن پیچیدگی به پیچیدگی، فضا برای کاربر درک‌پذیر باشد. پلان حول کدام مرکز یکپارچه می‌شود؟ نگاه امروز به محصول و خریدار چگونه است؟ کاربر چگونه فضا را تجربه می‌کند؟ چگونه برندی از گذشته برای امروز و آینده قابل استفاده است؟

ادامه مطلب
مجموعه مدیا | Caat studio

توسعه طرح

استراتژی تیم طراحی وقتی دایره به کمک می آید، ایجاد شبکه‌ای مدولار و انعطاف‌پذیر در پلان است. نمای استندها در پلان تصویر می‌شوند. تمامی آنچه به فضا الحاق می‌شود سفید خواهد بود. کل پلان نامنتظم فضا در یک لحظه برای پاسخگویی به همه پیش فرض‌ها آماده می‌شود. لکه‌ای پررنگ و سفید در مرکز، شبکه همگرای کف و شبکه نور همگرای سقف، کاربر را به درون می کشد. اینجا رویدادی اتفاق می‌افتد. سکویی برای توقف و انتخاب، ایجاد چرخش، تجربه و شناخت. همه محصولات در قطاع های دایره طبقه بندی می شوند، استندها از ارتفاع کم به زیاد در دید اول و به تدریج خود را به کاربر نشان می‌دهند. فضا به سرعت شناخته شدنی و آشنا به نظر می‌رسد.اجزای متفاوت، محصولات و کاربر در یک هارمونی هم‌افزا و هم‌گرا .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا