آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدر دست ساختدفاتردفتر معماری دیگر - next officeساختمان های اداریعلیرضا تغابنیکاربریمراکز عمومیمشهدمعماران

ساختمان نظام مهندسی مشهد|دفتر معماری دیگر

ساختمان نظام مهندسی مشهد
معمار : دفتر معماری دیگر(علیرضا تغابنی)

موقعیت : ایران ، مشهد
وضعیت :در دست ساخت
کاربری :ساختمانهای شهری و عمومی
مقیاس: متوسط
طرّاح:علیرضا تغابنی


 

ساختمان نظام مهندسی مشهد
ساختمان نظام مهندسی مشهد

درباره پروژه  ساختمان نظام مهندسی مشهد :

پروژه ی نظام مهندسی مشهد، جایی ست برای ارتباط و تجمع مهندسان. ارتباطی بین دو خیابان مجاور که از میانه ی بنا صورت می گیرد و این وید (سازه) سه بعدی این دو خیابان را به درون ساختمان وصل می کند.

اهمیت فضا:

در تجربه ی ما از سازمان های نظام مهندسی در ایران، دو فضا اهمیت بیشتری از بقیه ی فضاها دارند؛ یکی فضای تجمع که برای تصویب گرفتن نقشه های خود به آن مراجعه می کنند و دوم آمفی تئاتری که همایش ها و رویداد های نظام مهندسی در آن برگزار می شود.

سازماندهی فضا:

نوع سازمان دهی این دو فضای دانه درشت که یکی طبقه حرفه ای و دیگری رسالت حرفه ای نظام مهندسی را بر دوش می کشد عملا شاکله سازماندهی فضایی کل مجموعه را شکل می دهند.

مسئله شهری پروژه به عنوان منطق بیرونی و همچنین مسئله قرارگیری این دو فضای اصلی که منطق درونی سازماندهی ما را شکل می داد؛ ما را بر آن داشت که آمفی تئاتر و فضا های تجمع و فضای دریافت نقشه ها را در تراز های نزدیک زمین یعنی اوّل، همکف و زیرزمین اوّل حل شود تا اینها در ارتباط بی واسطه ی با وید و فضای شهری به وجود آمده قرار بگیرند. این حفره که از ریخت شناسی و سازه های سنتی ایران الهام گرفته شده؛ ورودی و نظام سه بعدی مجموعه را سازماندهی می کند.

ادامه مطلب
طرح تفصیلی جدید منطقه ۲۲ ایرادات متعددی دارد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا