آثار معماری ایراناستودیو دوازدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترسارا انواریسارا غفوریشمس الدین مخبرکاربریمراکز مسکونیمعماراننیلوفر نیکسارویلا

ویلا آویشن | استودیو دوازده

ویلا آویشن
معمار:استودیو دوازده
(نیلوفر نیک سار)

موقعیت : ایران،تهران،لواسانات، بلوار امام خمینی، بعد از سه راه پیام، کوچه آویشن
وضعیت : تکمیل شده
مساحت زمین
: ۱۸۰۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۵۱۰ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۱- ۱۳۹۲
شركت مشاور: استودیو دوازده
معمار: نیلوفر نیک سار
تيم طراحی: سارا غفوری، سارا انواری، شمس الدین مخبر
طراحی منظر: استودیو دوازده
سازه
: بهرنگ بنی آدم
تاسیسات مکانیکی: علی نصرتی
تاسيسات الکتریکی: سعید ترحمی
مدير اجرایی: بهرنگ بنی آدم
نظارت: نیما حبیبی دباغ
گرافيست:‌ حسین عزیزی
طراح سه بعدي: شمس الدین مخبر
عکاسان: علی دقیق، محمدرضا جهان پناه


ویلا آویشن
ویلا آویشن

درباره پروژه ویلا آویشن

ایده پروژه

در کلانشهر تهران آنچه دائم در معرض نابودیست،” گذشته” است. چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ فرمی هر آنچه که به گذشته و خاطراتمان در شهر تعلق دارد به نفع مستحدثات جدید که کاملا عاری از تعلق به بستر (context) هستند، از بین می روند. این شهر به طور دائم در حال حذف منابع احساسی و نشانه های تعلق ما است. در غیاب این عناصر هویت ساز چه باید کرد؟ بنظر می رسد برای گریز یا حتی فهم وضعیت موجود راهی جز بازنمود ایده آل این عناصر در قالب تداعی هایی معنادار وجود ندارد.

ادامه مطلب
ازبین رفتن هویت شهری با رعایت نکردن معماری شهری

نوآوری ها و مزایای پروژه

عدم آسیب رسانی به بافت گیاهی سایت پروژه، احداث بنا بر جای بنای قبلی و استفاده از تراس های بزرگ در جبهه جنوبی و غربی ساختمان به همراه گشایش در سقف آنها که به تهویه هوا کمک شایان توجهی کرده و سبب صرفه جویی انرژی شده، پروژه را از منظر اکولوژی قابل توجه کرده است. توجه به بستری (context) که اثر چه به لحاظ فرمی و چه به لحاظ محتوایی به آن تعلق دارد، از مزیت های پروژه است.

توسعه طرح

با توجه به اینکه در اواسط اجرای پروژه، بحران اقتصادی سال ۱۳۹۱ اتفاق افتاد و بالطبع هزینه های پیش بینی نشده بسیاری به پروژه اضافه کرد، این گروه تلاش کرد با بهینه سازی روش ساخت و تغییر در جزئیات اجرایی، پروژه را به سرانجام برساند. هدف پرهیز از بکارگیری مصالح گران قیمت و ایجاد کیفیت با دیتیل های اجرایی خاص بوده است. این پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه طراحی و ساخته شد. با توجه به اینکه به خاطر شرایط اقتصادی پروژه، امکان استفاده از روشهای اجرایی غیر بنایی و حتی استفاده از سازه فلزی جهت سرعت بخشیدن به عملیات ساختمانی وجود نداشت، باید در طرح و اجرا به روشهایی فکر می کردیم که پروژه را در زمان مقرر و بدون افت کیفی به انجام رساند.

ادامه مطلب
معماری خانه شماره ۲ در اصفهان | دفتر معماری سرسایه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا