آثار معماری ایرانپارسا اقدمپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانجایزه معمار سال 1393ساختمان های اداریطراحان و بناکنندگان زاو کاربریمحمدرضا قدوسیمعماران

نمای نابینا (ساختمان اداری آب‌ورزان) | گروه معماری زاو

نمای نابینا (ساختمان اداری آب‌ورزان)
معمار: گروه معماری زاو (محمدرضا قدوسی، پارسا اقدام)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت:
ساخته شده 
کاربری: اداری
تاریخ ساخت: ۱۳۹۲
کارفرما: شرکت آبورزان
جوایز: رتبه دوم جایزه معمار سال ۱۳۹۳


"<yoastmark

درباره پروژه  نمای نابینا (ساختمان اداری آب‌ورزان)

ین بار با اعتنا به معماری مدرن بومی تهران، نمای نابینای دیگری به شرکت آبورزان پیشنهاد شد. هندسه اشکال تاخورده ایی که با سایه های مثلثی، شکلی امروزی از معماری اداری و طراحی دفتر کار اداری سال های قبل تهران به دست میداد. هر چند کارفرما برای حفظ متراژ مفید بنا، عمق نما و در نتیجه مقدار سایه های نما را کاهش داد. همچنین مصالح پیشنهادی آهن با رنگ کورهای را به آلومینیوم کامپوزیت تغییر داد اما همچنان این بنا نمای دینامیک با سایه های خود را حفظ کرده و بافت و سیمای اطراف خودش را متمایز می کند.

بر عکس نمای نابینای I ، در این ساختمان نمای بسته بر روی سطحی نیمه شفاف و ظریف قرار داده شده است، به‌طوری که خطوط هندسی گونیای ظریفی ، شبکه‌های فلزی با چشمه ( گشایش ) متفاوت ساخته‌اند تا نمای بسته متعلق به نظر آید. به طور کلی به کارگیری تکنیک هندسه متحرک و تعبیه یراق آلات مناسب برای تغییر شکل و کاربری بر روی پوسته نما، طرح این معماران را متمایز ساخته است و  ساختمان برای عابر پیاده مقیاس شود.

ادامه مطلب
ویلاهای سهی و سهی | دفتر معماری متن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا