اخباراخبار معماریرویدادهاگفتمان ها و نشست ها

سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد | فرهنگستان هنر

به همت «فرهنگستان هنر» برگزار می‌شود
سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد 

 

به گزارش آرکاو _رسانه آگاهی معماری ایران_ گروه معماري و شهرسازي فرهنگستان هنر در چارچوب وظايف و مأموريت‌هاي خود با همكاري دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي و معماری، مجموعه نشست‌هايی تخصصي با موضوع معماري معاصر مساجد برگزار می‌کند.

در این سلسله نشست‌ها که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی از پاییز ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، معماری مساجد به‌عنوان شاخص‌ترين تجلي كالبدي بنيان فرهنگي‌مذهبي جامعه، بررسی می‌شود.

نشست‌های معماری معاصر مساجد، با طرح بنيان نظري آغاز و با معرفي تجارب شاخص معماري معاصر مساجد دنبال مي‌شود و در ادامه با استفاده از تجارب شاخص در كشورهاي اسلامي و معرفي تجارب داخلي، بيانيه‌اي با خِرد جمعي و اخذ ديدگاه‌هاي متخصصان تدوین می‌شود و جهت تبديل‌شدن به یک سند سياست‌گذاري، به شوراي عالي شهرسازي ارائه خواهد شد و با تصويب و ابلاغ آن، راهنمايي براي هدايت صحيح جريان معاصرسازي مساجد فراهم مي‌شود.

سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد از پاییز ۱۳۹۸ به مدت ده جلسه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود که شرایط شرکت و ثبت‌نام متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است گروه معماري و شهرسازي از جمعي از متخصصان و كار آزمودگان در حوزه‌هاي مديريت و سياست‌گذاري كلي معماري و شهرسازي، مسكن، ميراث فرهنگي، آموزش معماری و شهرسازي، پژوهش، تاريخ معماری و مرمت تشكيل شده است. این گروه به ریاست سيد محمد بهشتي شيرازي و دبیری رضا جان نثاری به فعالیت می پردازد.

ادامه مطلب
تهرانی‌ها امسال چه تعداد آپارتمان خرید و فروش کردند؟

 

منبع : فرهنگستان هنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا