آثار معماری ایرانایمان امین‌لاریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریمراکز مسکونیمعمارانمهلقا آسایش

منزل مسکونی ملاصدرا|ایمان امین‌لاری

منزل مسکونی ملاصدرا
معمار : ایمان امین‌لاری

موقعیت : ایران- اصفهان
وضعیت : ساخته شده
مساحت :۳۹۰ متر مربّع
کاربری :  مسکونی
تاریخ شروع: ۲۰/۳/۸۹
تاریخ تکمیل: ۲۵/۱۱/۸۹
همکار طراحی: مـه‌لقا آسایش
مجری: امیررضا صادقی
کارفرما: دکتر غلامرضا عنبری
عکاس: رامین دهدشتی


منزل مسکونی ملاصدرا
منزل مسکونی ملاصدرا

درباره پروژه  منزل مسکونی ملاصدرا:

آپارتمان موجود حاصل تلفیق دو آپارتمان همجوار با یکدیگر است. مسئله‌ی اصلی در این رابطه، چگونگی چیدمان واحد جدید بود، به‌گونه‌ای که کاملاً به‌صورت یک واحد همگن دیده شود. همچنین نیاز کارفرما در قالب دیاگرام جدید با کمترین تخریب بایستی برآورده می‌شد. رعایت تفکیک فضای خصوصی، نیمه‌خصوصی و عمومی عامل ساماندهی پلان جدید بود که پلان را در دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می‌کرد.

در قسمت عمومی و نیمه‌عمومی سعی شده پلان تنها با استفاده از مبلمان و تغییر رنگ و بافت حیطه‌بندی شود. در واقع ارتباط کنترل شده‌ی فضاها با نوع چیدمان مبلمان، امکان بازی و دیالوگ فضاهای مختلف را ایجاد کرد که این امر گسترش ابعاد فضا را به دنبال دشت.

از ویژگی‌های دیگر طرح، ایجاد فضایی مأنوس با کاربری مسکونی از طریق انتخاب رنگ‌های گرم است که احساس مطلوبتری در فضا ایجاد می‌کند. رنگ قالب در فضا رنگ گرم کف است که با توجه به کاربری مسکونی پروژه انتخاب شده. همچنین بافت نور به‌وسیله‌ی نوع پوشش چراغ‌ها تغییر می‌کند. در اتاق‌ها، رنگ و بافت کف، دیواره‌ها و سقف با در نظر گرفتن سن و روحیّه‌ی کاربران آن تغییر می‌کند.

ادامه مطلب
قلب تئاتر ایران بازگشایی شد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا