آثار معماری ایرانآیدین وسکاهاستودیو معماری 4بازسازی شدهپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریکسری شفیعی زادهمحمد یوسف صالحیمراکز خدماتی

طراحی سالن زیبایی شکرنیا | استودیو معماری ۴

طراحی سالن زیبایی شکرنیا
معمار: استودیو معماری ۴ (کسری شفیعی زاده، محمد یوسف صالحی،حسین زین آغاجی، آیدین وسکاه )

موقعیت: ایران، تهران، سعادت آباد، ساختمان سرو
وضعیت: ساخته شده
مساحت زیربنا:۸۸ مترمربع
کاربری: خدماتی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۶ 
کارفرما: مهسا شکرنیا
اجرای پروژه: محمد یوسف صالحی
مشاور گرافیک: آیدا افصحی، نگار نبوی طباطبایی
بودجه‌ی کل: ۱/۰۷۰/۰۰۰/۰۰۰ Rials
جوایز: Italy A’Design Award Silver Winner For Shokrniya Beauty Salon 2017-2018


"<yoastmark

مشخصات پروژه طراحی سالن زیبایی شکرنیا 

سالن زیبایی شکرنیا، مرکز ارایه خدمات آرایشی و بهداشتی برای بانوان است که در ساختمانی در خیابان سعادت‌آباد واقع شده است. کاربری سابق این واحد، اداری با فضاها و عملکردهای مغشوش بود و بی‌ارتباط با موضوع آرایشگاه به نظر می‌رسید و خواسته کارفرما، داشتن فضایی لوکس، در عین حال لطیف و با حداکثر فضای خدمات، در مساحت ۸۸ مترمربع بود.

ایده اصلی شکل‌گیری طرح

در طراحی سالن زیبایی شکرنیا ایده اصلی شکل‌گیری طرح، ایجاد فضاهای مجزا برای کاربری‌های متفاوت، در عین یکپارچگی در کالبد است. در همین راستا، جعبه‌هایی با رنگ‌های متفاوت، به منظور تفکیک فضاهای کثیف و تمیز از یکدیگر و ایجاد فضاهای نیمه‌بسته و بسته در نظر گرفته شد تا فضاها از لحاظ بویایی و صوتی برای یکدیگر مزاحمت ایجاد نکنند. کاربر می‌تواند به بعضی از این جعبه‌ها وارد شود، ولی بعضی از آنها تنها از پروژه عبور می‌کنند. گستردگی فضا این امکان را به مشتریان می‌دهد که حس حضور در یک سالن مد (Catwalk) کوتاه و خصوصی را تجربه کنند.

ادامه مطلب
طراحی نمایندگی Givova | فرامرز غفار‌پسند - آرام ارشدی

رنگ بژ محیط، به عنوان یکی از رنگ‌های لوکس ایرانی، برای جداسازی فضاها و پیش‌برد ایده پروژه انتخاب شد. نورپردازی پروژه نیز به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در حصول حداکثر بازدهی فضای آرایشگاهی، با توجه به استانداردهای لازم طراحی شده است. همچنین انتخاب گیاه سانسووریا و سیستم آبیاری هوشمند به منظور تصفیه طبیعی هوای محیط، تلطیف فضا را به همراه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا