تکمیل شدهتهراندفتر معماری اکسپوزرستورانمیراث معماری ایرانی

رستوران آتور| دفتر معماری اکسپوز

رستوران آتور
معمار: دفتر معماری اکسپوز

موقیت: ایران،تهران
وضعیت:ساخته شده
تاریخ: ۱۳۸۹
مساحت: ۵۰ مترمربع
نوع ساختمان: رستوران
جوایز: طرح شایسته تقدیر در چهارمین دوره مسابقه طراحی داخلی در بخش ساختمان های عمومی مجله معماری و ساختمان


رستوران آتور
رستوران آتور

درباره پروژه رستوران آتور:

آتور یک رستوران کوچک ۵۰ مترمربعی است که در تهران واقع شده و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید است، از زمان شروع روند طراحی این بنا ، طراحان این  پروژه با نیاز ها و درخواست های متعدد از طرف کارفرمایان مواجه بوده اند. یکی از مهم ترین درخواست ها در میان درخواست ها این بود که، محیط طوری طراحی شود که ساده و راحت و سریع بتوان محیط و زیر میزها را تمیز کرد . بنابراین طراحان این بنا تصمیم گرفتند تا صندلی و میزها را طوری طراحی کنند که هیچ پایه ای نداشته باشند و نظافت و تمیزی آنها آسان و سریع صورت پذیرد.

همان طور که در تصاویر می بینید، چوب عنصر اصلی در طراحی داخلی این فضا بوده که در دیوارها، صندلی ها،میز هاو جداسازی فضای رستوران به کار رفته است. این ایده حس وحدت و هماهنگی را در فضا تقویت کرده است. نحوه قرار گیری و همنشینی مکعب های چوبی بر روی دیوارها فضاهایی طاقچه مانند را فراهم کرده تا بتوان از آنها برای به نمایش گذاشتن وسایل تزیینی ،نماد ها و … استفاده کرد.

ادامه مطلب
مسابقه سردر پارک علمی فناوری پردیس |پرهام ادیب پور

 

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 15393,15392,15395,15391,15394,15390,15398,15399,15397,15396″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا