بانکتکمیل شدهداراب دیباشرکت مشاوره آتککرمانمیراث معماری ایرانی

بانک مسکن کرمان| شرکت مشاوره آتک (داراب دیبا)

بانک مسکن کرمان
معمار: شرکت مشاوره آتک (داراب دیبا)

موقعیت: ایران، کرمان
وضعیت:ساخته شده
کاربری: اداری
دفتر طراحی: شرکت مشاوره آتک
تاریخ طراحی: ۱۳۸۴
تاریخ ساخت: ۱۳۸۶
مساحت: ۴۲۸۸ مترمربع
نوع ساختمان: اداری
کارفرما: شرکت سرمایه گذاری مسکن


بانک مسکن کرمان
بانک مسکن کرمان

درباره  پروژه بانک مسکن کرمان:

طراحی ساختمان های اداری با موقعیت و شرایط امنیتی مستلزم رعایت اصول و قوانین خاص خود است.  در مورد طراحی متفاوت نمای ساختمان بانک ملت  با شما صحبت کردیم این بار قصد داریم به سراغ نمونه موفق دیگری از طراحی ساختمان بانک برویم. ساختمان سرپرستی و شعبه ی مرکزی بانک مسکن کرمان، بین سال های ۱۳۸۲ و ۱۳۸۶ شمسی با زیربنای کل ۴۲۸۸ متر مربع توسط شرکت مهندسین مشاور آتک و با مدیریت داراب دیبا طراحی و اجرا شده است. با ما همراه باشید و با روند و ایده های طراحی این ساختمان بهتر آشنا شوید.

هدف ساخت

پیرو اهداف تأمین و توسعه فعالیت‌های مسکن اجتماعی، تدوین و مطالعات محلی، برنامه ریزی سرمایه‌گذاری و ساخت؛ شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن در سال‌های گذشته مجتمع‌ها و فضاهای اداری مرتبط ارزنده‌ای را در سطح کشور، احداث و مورد بهره‌برداری قرار داده است.ساختمان سرپرستی و شعبه مرکزی بانک مسکن در کرمان طبق همین اهداف، جهت تنظیم این امور در منطقه، برنامه ریزی و به مرحله تهیه برنامه فیزیکی و سپس از طریق مشاور معماری، طراحی و الگوگذاری گردید. منظور نمودن وسایل پیشرفته امروزی جهت فضاهای اداری، ارتباطی اداری و سایت رایانه‌ای برای کلیه امور و بخش‌ها و طبقات، توسط کارفرما در دستور کار تدوین این پروژه قرار گرفت تا با در نظر گرفتن کلیه ویژگی‌های مجیطی، محلی، فرهنگی و اقتصادی بتواند اهداف شرکت سرمایه‌گذاری مسکن را به نحو بهینه دنبال نماید.

ادامه مطلب
ویلا حیات | علی جهانیان، آزیتا نیک پی

مشخصات زمین و ویژگی‌های اولیه طرح

زمین تأمین شده در یک میدان مهم شهر قرار گرفته که به علت موقعیت نسبتاً ویژه، از تناسبات هندسی منظم برخوردار نمی‌باشد. به دلیل فوق گروه طراحی پیرو بازدیدهای متعدد از محل و مطالعه ویژگی‌های اقلیمی منطقه گرم و خشک و ابنیه معماری سنتی پایدار کرمان، بم و مناطق هم‌جوار و با درنظر گرفتن دستورالعمل‌ها و قوانین و ضوابط ساخت شهرداری استان، ویژگی‌های اولیه طرح را مشخص و پس از یافتن خط مشی‌ای در زمینه معماری، بهینه‌سازی در بهره‌برداری بنا و تأمین زمینه الگوئی شاخص برای محل، طی اهدافی به طبقه‌بندی و تدوین اصول و مبانی نظری طراحی و ترجمه آن در طرح و فضاهای مورد نظر نائل گردید.

داشتن فضاهای اداری، مجهز به کلیه وسایل فنی امروزی و بهره‌برداری از انعطاف پذیری فضاها به وسیله جدا کننده‌های سبک، پس از برقراری ساختار صلب مجموعه و برقراری شریان‌های همه جانبه سایت رایانه‌ای در کیله بخش‌ها و طبقات و اصولاً بهره‌مندی از کلیه ارتباطات نوین امروز . انطباق بنا با شرایط اقلیمی کرمان به ویژه گرما و شدت نور، تبادلات ویژه حرارتی روز و شب و فصول و برقراری جریان‌های سیال هوا در لایه‌های نما و در فضای داخلی . مطالعه معماری اصیل منطقه و انطباق الویت‌های کالبدی با موضوع و برقرای ارتباط و پیوند با معماری تاریخی منطقه. در این زمینه دستور کار طراحی در زمینه شکل‌گیری فضا و پوشش‌های اقلیمی آن موجب گردید معماری دو پوسته‌ای مطالعه و طراحی گردد.

ادامه مطلب
هنر معماری با زندگی مردم ارتباط تنگاتنگی دارد

معماری

نظام شکل گیری گونه شناختی روابط و پلان و سهولت و نظام هندسی تنظیم مادی تناسبات جوهری، هویت بخشی به سازه در پیکره درونی معماری به عنوان جز مستقل شکل‌گیری فضا و درنتیجه آزاد کردن نمای دو پوسته‌ای، توجه به استحکام و متانت معماری سنتی منطقه در راستای هویت بخشی به بنا و درنهایت برقراری شکلی فضائی و منعطف و ارتباط بصری در طبقات مرتبط و اولاً شفافیت و سیال بودن ارتباطات بصری و فضائی در طبقات و امکان ایجاد مکان‌های مناسب جهت فعالیت‌های اداری مورد نظر، از نکات مهم ملحوظ در طراحی بوده است. در طراحی؛ مطالعات ساخت، بهینه‌سازی های تاسیسات ساختاری و نظام روشن و شفاف ستون گذاری نمایان، تدوین گردیده و مطالعات اجرائی فاز ۲، مسائل ساخت در برنامه شکل گیری و آغاز کار اجرائی را در برداشته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا