آدورین دیزاینبازسازی شدهپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانفروشگاهکاربریمراکز تجاریمعمارانوحید زلفی

فروشگاه افشار | آدورین دیزاین

فروشگاه افشار
معمار : آدورین دیزاین ( وحید زلفی)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت: ساخته شده
مساحت زمین:۱۵ مترمربع
کاربری:تجاری


فروشگاه افشار
فروشگاه افشار

توضیحاتی در مورد پروژه فروشگاه افشار

فروشگاه افشار در ابتدا فروشگاه فروش قطعات سخت‌افزار رایانه بود. بر طبق خواسته‌ی کارفرما قرار بر اضافه کردن بخشی برای فروش تجهیزات جانبی تلفن همراه، در عین تغییرات ظاهری گردید که برای این امر، ویترین فروشگاه و دیوار پشت آن در نظر گرفته شد. در ابتدا کارفرما اصرار بر استفاده از ترکیب رنگ کرم در کنار رنگ سفید را داشتند که در نتیجه‌گیری نهایی، بکارگیری چوب روسی در کنار رنگ سفید دیوارها مورد تائید قرار گرفت و باعث به وجود آمدن طرح نهایی گردید.

طرح پیشنهادی

یکی از نکات رعایت شده در طراحی ویترین فروشگاه، توجه به این مسئله بود که طرح پیشنهادی در عین استفاده و کاربرد مناسب، مانع دیدن نمای داخلی فروشگاه نشود و این امر، منجر به طراحی یک ویترین شفاف از جنس شیشه گردید که از نمای بیرونی، گویی توسط فرمی سیال از چوب‌های روسی در آغوش کشیده شده است. فرم کلی طراحی از مجموع ۳۸۵ قطعه‌ی چوب روسی تشکیل شده است که با قرارگیری در کنار هم، فرمی سیال با حرکتی از پایین فروشگاه تا سقف را دنبال می‌کند. قرار‌گیری قطعات چوبی استفاده شده با یک فرم پارامتریک، حس حرکت را در بیننده القا کرده که باعث پویایی طرح شده و در عین حال ،افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند را به تلاش و تکاپو وا‌می‌دارد. به دلیل کمبود فضا برای قرار‌گیری قطعات جانبی تلفن همراه، دیوار انتهایی فروشگاه با یک ورق فلزی پانچ پوشانده شد تا به صورت آویز، نگهدارنده‌ی قطعات کوچک باشد. برای ایجاد هماهنگی، طراحی حتی میز فروش نیز با قرار‌گیری چوب‌های روسی در کنار هم شکل گرفت تا فرمی مناسب با طراحی کلی فروشگاه داشته باشد.

ادامه مطلب
روستای اصفهک به فینال جایزه «TO DO» راه یافت

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”1″ cols=”three” lightbox=”no” source=”media: 14997,14999,14998″]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا