آثار معماری ایراناصفهانایمان امین‌لاریپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهجایزه معماری و معماری داخلی ایراندفاترشرکت خانه‌و طرحفروشگاهکاربریمراکز تجاریمعمارانمهلقا آسایش

فروشگاه لوازم آرایشی زمرّد|شرکت خانه‌و طرح

فروشگاه لوازم آرایشی زمرّد
معمار : ایمان امین‌لاری، مه‌لقا آسایش (شرکت خانه‌و طرح)

موقعیت : ایران ، اصفهان، خیابان توحید
وضعیت : ساخته شده 
مساحت :۲۷۳ متر مربّع
کاربری : تجاری 
تاریخ شروع: تابستان ۸۸
تاریخ تکمیل: پاییز ۸۹
تیم طرّاح: ایمان امین‌لاری، مه‌لقا آسایش
کارفرما: محمّد غریب‌زاده
نظارت: ایمان امین‌لاری، مه‌لقا آسایش، امیررضا صادقی
مجری: جمشید پیرزاده، مهدی وحید
عکّاس: رامین دهدشتی، فریناز تسلیمی، امیر دهقان
جوایز:سومین مسابقه ی طراحی و معماری داخلی هنرمعماری


فروشگاه لوازم آرایشی زمرّد
فروشگاه لوازم آرایشی زمرّد

درباره پروژه  فروشگاه لوازم آرایشی زمرّد:

طرح برگزیده در بخش طراحی و معماری داخلی فضاهای عمومی سومین مسابقه طراحی و معماری داخلی هنر معماری نحوه‌ی برخورد با طرّاحی فضاهای تجاری، بنا بر کاربری و تیپ غالب کاربران و موقعیت مکانی پروژه متفاوت است. مسئله‌ی مهم و اساسی، که این پروژه با توجّه به کاربریش با آن مواجه است، تعداد زیاد مشتریان و به تبع آن بدنه‌های وسیع مورد نیاز برای کانترها می‌باشد.

به دلیل وسعت زیاد فضای مورد نیاز برای ارائه‌ی محصولات آرایشی و درگیر بودن بدنه‌ها برای ارائه‌ی این اجناس، تنها سقف و کف پروژه فرصت ایفای نقش برای فضاسازی در پروژه را دارند. همچنین، کم بودن عرض نسبت به طول در طبقه‌ی همکف باعث ایجاد بَرِ محدود نسبت به خیابان و عمق زیاد فروشگاه در این طبقه شده است. هدف در طرّاحی این پروژه، خلق مجموعه‌ای پیوسته از خطوط در بدنه‌ها، سقف و کف در دو طبقه می‌باشد که در فضا گسترش یافته‌اند و تجربه‌ای ساده ولی جذّاب و پویا را برای کاربر ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب
راهکار کاهش قیمت مسکن چیست؟

ایده های اصلی پروژه:

ایده های اصلی که در این پروژه به کاربرده شده است عبارتند از:

۱. برای افزایش طول لبه‌های کانتر به منظور جواب‌گویی به تعداد بیشتر مشتریان، لبه‌های صاف به خطوط شکسته تبدیل شده است.

۲. الهام از فُرم جواهر زمرّد، که از نام فروشگاه الهام گرفته شده، باعث شکل‌گیری اشکال بی‌قاعده و فُرم‌های پویا شده و خطوط شکسته در کنار رنگ خنثی سفیدْ فضا را به تعادل رسانده است.

۳. دو‌پوسته‌کردن مقطّع و لغزش دو لایه بر روی هم به منظور ایجاد کنتراست، با استفاده از دو رنگ سفید و ارغوانی که باعث ایجاد حسّ بزرگنمایی و وسعت بصری در طبقه همکف می‌شود.

۴. پلّه، تنها ارتباط عمودی بصری و فُرمال بین دو طبقه است که در طرح به‌عنوان یک عنصر پیونددهنده ایفای نقش می‌کند.|

۵. رنگ سفید به عنوان بستری خنثی برای نمایشِ بهترِ کلّیت فضا ایفای نقش می‌کند، به‌طوری که خطوط شکسته و اشکال پویا در کنار رنگ خنثی سفید به تعادل رسیده است. رنگ ارغوانی با بیان احساسیِ زیاد و جنبه‌ای دراماتیک و خیال‌انگیزش انتخاب شده است.

۶. زمرد با شکست نور، که مانند منشور عمل می‌کند، الهام‌بخش نورپردازی داخل فضا است؛ همچنین چراغ‌های انتخاب شده برای پروژه منطبق با فُرم زمرّد می‌باشد.

ادامه مطلب
دفتر اداری دو افیس دو برادر | استودیو طراحی آرش

۷. تأسیسات مجموعه، در فُرم‌های همخوان با کلّیت طرح و حجم‌سازی‌ها، جانمایی شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا