آثار معماری ایرانپارسا اردمپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانطراحان و بناکنندگان زاو کاربریمحمدرضا قدوسیمراکز مسکونیمعمارانویلا

گالری آبی | گروه معماری زاو

گالری آبی
معمار: گروه معماری زاو (محمدرضا قدوسی، پارسا اردم)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت : 
ساخته شده 
کاربری : مسکونی
تاریخ ساخت : ۱۳۹۱
مساحت: ۱۲۰ مترمربع
کارفرما: احسان کرمانی، سوگند منانی
تیم طراحی: فاطمه رضایی، حسین هجرتی، شهرزاد فدایی، بهار مهدی‌پور
اجرا: طراحان و بناکنندگان زاو
جوایز: رتبه دوم گروه بازسازی جایزه معمار ۱۳۹۱


گالری آبی
گالری آبی

درباره پروژه  گالری آبی

در این پروژه، «زیرزمینی» انبارگونه و چهل‌واندی ‌متری، با اضافه‌شدن حیاط پنجاه‌متری، ارزشی بیش از دو برابر پیدا کرده است. هم‌کف‌پوش شدن داخل و حیاط بنا و هم‌رنگی دیواره‌ها، دنیای واحدی را برای بازدیدکنندگان گالری تداعی می‌کند و سطوح شیشه‌ای بزرگ با امکان بازشدن کامل، تنها جداکننده‌های این دو فضا هستند.

فضای نمایش کارها هم تا حد امکان، کم‌ خط و خطوط است تا کارها موضوع اصلی نمایش باشند. این هدف، با حذف کنج‌ها، دستگیره‌ها، رنگ‌ها و عناصر الحاقی به فضا قابل دست‌یابی شد و در فضای حیاط نیز که ادامه‌ای از درون است، همین رویه ادامه یافته است و تا حد امکان، موضوعات خلاصه شده‌اند.

برای دوام هر یک از مصالح مورد استفاده در پروژه، از جزئیات خاص آن مصالح بهره گرفته شده است. خم‌های ورق‌های فلزی، انحنای لبه‌های چوبی، پخ لبه‌های بتنی و چفت‌های بین آنها، از جمله تمهیدات در نظر گرفته‌ شده است. جزئیات مخصوص ریختن ازاره‌ها، پنجره‌ها، کلید و پریزها و … در این فضا، سرخط ساخت «زبان» معماری این پروژه است، زبانی که از لحاظ بصری تمیز است، ولی جزئیات خاص خود را دارد.

ادامه مطلب
آپارتمان مسکونی خ فیضیه | دال استودیو 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا