اخباراخبار معماری

اولین تصاویر دریاچه جدید تهران را ببینید

اولین تصاویر دریاچه جدید تهران را ببینید
دریاچه‌ای میان سه باغ با جزیره‌ای که کافه گالری می‌شود

اولین تصاویر «دریاچه» و «محوطه باغ هنر» که در ادامه تکمیل پروژه‌های در حال ساخت اراضی عباس آباد ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود.

اراضی عباس‌آباد براساس طرح جامع و اسناد بالادستی از باغ‌هایی با عناوین باغ کتاب، هنر، نمایش و … تشکیل خواهد شد. باغ کتاب راه‌اندازی شده و در مجموعه قطعات یک و دو اراضی عباس آباد (قسمت شرقی اتوبان مدرس) مجموعه باغ هنر راه اندازی می‌شود که فاز دوم آن در حال بهره‌برداری است.

مساحت فاز دوم باغ هنر حدود پنج هزار مترمربع است. در محوطه باغ هنر فضای گالری و حدفاصل باغ کتاب و موزه دفاع مقدس رواق و سالن آمفی تئاتر طراحی شده است. با بهره برداری از این مجموعه امکان حضور هنرمندان برای برگزاری تئاتر و کنسرت خیابانی، برپایی گالری‌های نقاشی و صنایع دستی فراهم می‌شود. ضمن اینکه پاتوق‌هایی به منظور حضور و استراحت شهروندان و گردشگران نیز در نظر گرفته شده است.

باغ هنر از نظر زاویه دید به بخش زیادی از اراضی عباس آباد اشراف دارد که این موضوع یکی از ویژگی‌های این مجموعه است. فاز سوم باغ هنر نیز تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه مطلب
خانه MB

مساحت سه فاز باغ هنر حدود هشت هزار مترمربع است. فاز اول باغ هنر شامل ۲ ساختمان با عنوان خانه نقش و خانه شعر بود که خانه شعر سال گذشته و خانه نقش ۲ سال گذشته افتتاح شد.

 

کافه گالری نیز به صورت جزیره

دریاچه هنر نیز حدفاصل باغ هنر، باغ نمایش و باغ کتاب در میان سه مجموعه قرار گرفته که امکان دسترسی به آن از این سه باغ وجود دارد. دریاچه هنر جنبه گردشگری و تفریحی دارد. یک فضای کافه گالری نیز به صورت جزیره مانند در این دریاچه طراحی شده که امکان ایجاد گالری در آن پیش‌بینی شده است. قایق‌سواری و استفاده از قایق کنترلی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دریاچه هنر است که در آینده اجرایی می‌شود.

محور و گذر فرهنگ، این سه مجموعه را به یکدیگر متصل می‌کند که در نهایت به میدان فرهنگ واقع در این اراضی می‌رسد.

گذر فرهنگ از روی دریاچه عبور می‌کند که قسمت شرقی آن باغ کتاب، کتابخانه ملی و قسمت غربی آن باغ هنر و باغ نمایش قرار دارد. مساحت مجموعه شمالی و جنوبی دریاچه با محوطه‌سازی پیرامونی حدود ۲.۵ هکتار است.

 

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” lightbox=”yes” source=”media: 13758,13759,13760,13761,13762,13763,13764,13766,13767,13768,13769,13770,13771,13772″]

ادامه مطلب
ایران ترسالی ۱۵ ساله را تجربه می کند یا تغییر اقلیم ؟

 

 

منبع : چمدان
تصاویر : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا