آثار معماری ایرانبهرام کلانتریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتپیشنهاد رقابتتهرانحسین هجرتیدفاترشرکت طراحی آرادطراحان و بناکنندگان زاو کاربریکورش دباغمجتمع مسکونیمحمدرضا قدوسیمعماران

مجتمع مسکونی شار | گروه معماری زاو و معماری آراد

مجتمع مسکونی شار
معمار: گروه معماری زاو و دفتر معماری آراد 

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
طرح پیشنهادی مسابقه
کاربری : مسکونی
تاریخ  : ۱۳۹۱
کارفرما: گروه شار
تیم طراحی: محمدرضا قدوسی، حسین هجرتی، بهرام کلانتری، کوروش دباغ


مجتمع مسکونی شار
مجتمع مسکونی شار

درباره پروژه  مجتمع مسکونی شار

در همکاری با مهندسین مشاور آراد

ساختمانی ۱۲ طبقه که در طراحی آن از دغدغه‌های کارفرمایی که قصد ارتقای معماری شهر را دارد،  تا رفع نیاز‌های مخاطبان مورد توجه قرار گرفته است. هدف، طراحی معماری خاصی برای استفاده‌کنندگان بود. ایده‌ها و مفاهیم به کار رفته در این پروه در ۳ نگاه مخاطب، کارفرما و معمار دسته‌بندی شده‌اند به طوری‌که هر کدام به نحوی بر پروژه ( برنامه و فعالیت‌های داخلی و نیز فرم آن ) تاثیر گذاشته‌اند.

استفاده‌کننده خواستار سکونت در یک مجموعه مسکونی با خواص برج‌نشینی با واحدهای بزرگ و لوکس، فضاهای داخلی مناسب برای چیدمان مبلمان، دید عالی به مناظر بیرونی، وجود امکانات به‌روز و استفاده از طرح سنگ در پروژه است.

خواسته های کارفرما 

درخواست کارفرما شامل به حداکثر رساندن سطح فروش با حفظ کیفیت فضاها، ایجاد سطح حداقلی برای پلکان و مشاعات، تقسیم‌بندی منطقی برای افزایش میزان مطلوب بودن واحدها، حداقل تداخل با بافت گیاهی درختان محل، اجرای آسان، تبدیل شدن به آیکونی متمایز و جذاب در بافت در حال رشد منطقه‌ی کامرانیه و خیابان ثروتی است.

ادامه مطلب
خانه عادل

نگاه و توجه معمار بر مالکیت بصری به معنی خوب دیدن باغی که پروژه در آن قرار دارد، با اشراف عالی بر مناطق پیرامون، ایجاد برش‌هایی برای حفظ محیط طبیعی و دریافت نور، تداوم محیط طبیعی و درختان باغ با طراحی یک لابی شفاف ( تا بافت سبز داخلی را درمعرض دید رهگذران خیابان قرار  بدهد) ، اجرای نظام ۲-۴-۶ در تقسیمات افقی که منجر به مقیاس شدن پروژه می‌گردد ، ساخت حجمی دینامیک که به کمک پرسپکتیوهای متنوع و چند وجهی و بازی نور و سایه به دست میآید،تاکید بر ساخت زبانی جدید با تعریف جدیدی در نظام بازشوها بوده است.

طرح راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقه شار
منتشر شده در شماره ۲۸ مجله هنر معماری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا