آثار معماری ایراناستدیو یزدانیدفاترکاربریکارخانه

 کافه بنه | استودیو یزدانی

 کافه بنه

گروه طراحی: استودیو یزدانی

موقعیت پروژه: سئول، کره‌ی جنوبی


کافه بنه کافه بنه

درباره پروژه کافه بنه 

شرکتی بزرگ در صنعت تولید قهوه در کره‌ی جنوبی، با نام کافه بنه برای بهبود ظاهر شرکت و نمایاندن سالها تجربه‌ی خود در این عرصه اقدام به توسعه‌ی فرهنگ و تسهیلات تولیدی برند خود کرد. تیم طراحان دریافتند که مشتریان مخاطب، علاقه­‌مند به تفحص در این فضا و یادگیری جزئیات مربوط به این صنعت هستند، پس رویکرد خود را بر مبنای تغییر فرم سنتی کارخانه به یک فضای گردشگری جذاب قرار دادند تا گفتمانی تازه با مخاطب آغاز کنند.
طراحان کار خود را با یک بسته‌ی مکعبی ساده آغاز کردند. فضاهای تولیدی که هم برای کاربری اصلی خود و هم جای دادن بازدیدکنندگان گنجایش دارد، در تالار نمایشی بزرگی جانمایی شده و یک سری اتاقک شناور، مرز بین آماده‌سازی و ارائه‌ی محصول را تفکیک میکنند.

ایده طراحی بنا

بازدیدکنندگان تمامی مراحل ساخت را، از لحظه‌ی اول فاز تولیدی تا اتاقهای آزمایش، فضاهای فعالیت و محل استراحت کارکنان را از نزدیک میبینند. اتاقکهای شناور پوشش چرم و چوب دارند که از کانسپت فضاهای حمل قهوه در کشتی‌ها الهام گرفته شده و با فضاهای روشن، شیشه‌ای و سفید سایر قسمتها در تضاد است. نمای ساختمان متأثر از رنگ خامه شامل پنل‌های کامپوزیت فلزی است که در ردیفی منعطف و به شکلی متنوع، روشن و آیکونیک برای فضایی با بازده بالا ساخته شده است.

 

ادامه مطلب
پروژه خانه پورقاضی | شرکت معماران محیط ( رامین مدنی )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا