آثار معماری ایرانپروژه ها براساس وضعیتجعفر لطف الهیچشم انداز و شهرسازیطراحی شهریفضای عمومیکاربریکانسپت

گنبد های آبی معکوس | جعفر لطف‌الهی

گنبد های آبی معکوس
نام معمار:
جعفر لطف‌الهی

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
کاربری: تفریحی
تاریخ طراحی: شهریور ۱۳۹۴
همکاران طراحی: مرجان اکبری
طراحی سازه مشاور سازه: قدرت جهانگیری
نوع سازه: بتنی
طراحی تأسیسات مشاور آب و فاضلاب: مهندسین مشاور پارس آب تدبیر
جوایز : ۱) منتخب انجمن معماران آمریکا Emerging Professionals Exhibit 2016
۲) فینالیست جایزه معمارى آسیا در سال ۲۰۱۵


 

گنبد های آبی معکوس
گنبد های آبی معکوس

الگوی جدید توسعه 

در دهه اخیر ، جمعیت تهران به دلیل مهاجرت به طور مداوم در حال افزایش است ، نتیجه شهرنشینی سریع منجر به تغییر اکوسیستم ها و آب و هوا شده است ، از طرف دیگر سوء مدیریت منابع آب و از بین رفتن پوشش گیاهی باعث خشکسالی در فصول گرم و سیل در باران شده است. فصل ها. این مشکلات به کاهش بهزیستی انسان و فرسایش محیطی کمک می کند. بنابراین ، شهر معاصر به الگوی جدید توسعه مبتنی بر راهبردهای جایگزین نیاز دارد.

مشخصات سایت پروژه 

سایت پروژه گنبد های معکوس آبی در شرق تهران واقع شده است ، طیف گسترده ای از مشکلات شناسایی شده ، منطقه با عدم وجود سیستم فاضلاب که باعث آلودگی آبهای زیرزمینی می شود ، دچار تخریب مداوم شده است ، از این رو از منابع آبی برای آبیاری ، تراکم کم فضای سبز و سرانجام ، فقدان فضای عمومی شهری از جمله مواردی است،برای پرداختن به همه این موضوعات ، تاریخچه استفاده از آب ، مورد مطالعه قرار گرفته است و با تلفیق تاریخ ، فرهنگ ، محیط زیست ، پایداری و آگاهی از دلتنگی پیش از مدرن ، یک نوع شناسی جدید با یک زبان معاصر تحول یافته است.

ادامه مطلب
 مسکونی رویای سپید | دفتر معماری طرح و ساخت صفحه

راه حل های پایدار

این پروژه مجموعه ای از راه حل های پایدار را برای فعال سازی مجدد منطقه ، تبدیل آب زباله برای آبیاری و آب باران به شکلی که برای انسان ها توسط گنبدهای معکوس با ظرفیت ۱۲۴.۴۰۰ متر مکعب برای صرفه جویی در مصرف آب در فصل بارانی و استفاده در فصل خشک. این فرایند باعث جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی ، تنظیم مدیریت آب ، تنظیم تعامل بین شهر و محیط زیست ، افزایش کیفیت فضای شهری ، به حداقل رساندن انتشار CO2 و تنظیم دما توسط یک ساختار واحد غول پیکر می شود که فضاهای عمومی و مخازن آب را تحت انبوه قرار می دهد. سقف سبز شهری با جنبه های پایداری و محیط زیست به منظور بهره مندی از منافع اجتماعی و محیطی. این طرح به سؤالات عمیق در مورد جامعه ، پایداری و البته خود معماری فرم محكمی می بخشد. هدف این پروژه ها فعال سازی مجدد منطقه شهری و افزایش کیفیت فضای شهری برای ترغیب طبقه متوسط ​​به حضور و زندگی در منطقه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا