آثار معماری ایرانآرش نصیریانسيه خمسهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری FEAعلیرضا طهمورثیکاربریمراکز تجاریمعمارانموزه ها و نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهرانپارس | دفتر معماری FEA

نمایشگاه خودرو تهرانپارس
معمار:دفتر معماری FEA
(آرش نصیری، انسیه خمسه )

موقعیت :ایران، تهران
وضعیت : ساخته‌شده
مساحت
: ۱۲۰۰ مترمربع
 کاربری : تجاری
تاریخ ساخت : ۱۳۹۳
تیم طراحی:آرش نصیری، انسیه خمسه، علیرضا طهمورثی
کارفرما : شرکت زرین‌ذوب
سازه : جلال‌الدین سجادیان
تاسیسات مکانیکی: بهروز نوری
تاسیسات الکتریکی: امیر آزمایش
اجرا :شرکت زرین‌ذوب
مدلسازی سه بعدی : امیر نصیری
عکاس:علی دقیق
جوایز : رﺗﺒﻪ سوم ﮔﺮوه عمومی جایزه ﻣﻌﻤﺎر ۱۳۹۳


نمایشگاه خودرو تهرانپارس
نمایشگاه خودرو تهرانپارس

درباره پروژه نمایشگاه خودرو تهرانپارس

موقعیت پروژه

منطقه ی تهرانپارس در شهر تهران با انواع شلوغی ها، ازدحام و ترافیک مواجه است و به مانند اکثر مناطق شهری تهران با مسائلی چون آشفتگی بدنه نمای شهری , تنوع مقیاس و شلوغی در گیر است. طراحی نمایشگاه خودروی تهرانپارس در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع و در مجاورت بزرگراه رسالت با ایده پروژه ارائه تعریفی دیگر از موضوع ویترین و نمایش شهری واقع گردیده است.

ویژگی های شاخص طرح

زیربنای پروژه ۵۰۰ متر مربع مساحت داشته و دارای سقف بتنی به همراه سازه فلزی است. ورودی این مجموعه ۲۰ متر را پوشش داده است که در نوع خود بسیار عریض است. نمایشگاه تهرانپارس دارای طبقه همکف و یک نیم طبقه به عنوان طبقه اول خود می باشد. همچنین دو پارکینگ زیرزمینی با امکاناتزیربناییی برای این پروژه تعبیه شده است. پروژه از حجم ساده و معمولی برخوردا است و طراحی آن دارای خطوط و الگوهای ساده می باشد. اما نورپردازی داخلی، فضای این نمایشگاه را در شیب بی نظیر کرده است.

ادامه مطلب
خانه سیاه کویر

اهداف پروژه

در راستای هدف مهم پروژه ، یعنی نمایش نوع دیگری از ویترین و نمایشگاه و تعریف مجدد رابطه ی دیده و دیده شدن ،‌ در این پروژه ویترین از فرم همیشگی و معمول خود خارج شده و در یک پوسته ی دو بعدی در نما خلاصه نمی شود بلکه به رابطه و بر همکنش سه بعدی و حجمی درون و بیرون تغییر یافته است. فرم حجمی حاصل شده ی ، نتیجه ی ایجاد یک حفره ی تو خالی در یک توده ی فرضی سه بعدی است که فضای مورد نیاز پروژه را تولید می کند و تعریف جدیدی از رابطه ی میان درون و بیرون ساختمان را ارئه می دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا