آثار معماری ایرانآملپانته آ اسلامیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتررامبد ایلخانیعلیرضا شرافتیفروشگاهکاربریگروه طراحی ارش بعد چهارم فضامراکز تجاریمرکز خریدمعماراننشید نبیان

فروشگاه شالی شاپ | گروه طراحی ارش

فروشگاه شالی شاپ
معمار: گروه طراحی ارش

موقعیت : ایران، مازندران، آمل
وضعیت :
ساخته‌شده
مساحت ساخته شده :
۲۵۰۰ متر مربع
مساحت زمین : ۲۵۰۰ متر مربع
کاربری :
تجاری
تاریخ ساخت : ۲۰۰۷
تیم طراحی معماری : رامبد ایلخانی، علیرضا شرافتى، پانته آ اسلامی، نشید نبیان


فروشگاه شالی شاپ
فروشگاه شالی شاپ

درباره پروژه  فروشگاه شالی شاپ

طراحی فروشگاه شالی شاپ

این پروژه از تبدیل یک کارگاه قدیمی به یک مرکز خرید میباشد ، مفهوم طراحی در مورد بسته بندی است. مواد رنگی روشن بدون ایجاد نادیده گرفتن ویژگی های اصلی رسمی و ساختاری آن ، اطراف ساختمان قدیمی پیچیده می شود. نما مانند یک لباس است که در پشت پارچه آن چیزی پنهان شده است و سعی در دانستن آن هستند .  

 این طرح فقط به معرفی یک پروژه رنگارنگ و چشم نواز نیست ، که پارچه موجود را با فرم معماری آن متفاوت می کند تا مشتری های آینده را به خود جلب کند. این شروع یک حرکت معماری در مقیاس منطقه ای است. از نظر طراحان ، این بیانیه طراحی است که امیدوارم دستورالعملهای نوسازی و تبدیل پارچه تجاری پیری را در آینده تنظیم کند.

این درمورد معرفی فرهنگ طراحی جدید برای پروژه های احیای آتی منطقه است که می تواند به عنوان نمونه اولیه برای هر نوار تجاری در امتداد جاده های شریانی ، عبور و مرور یا از طریق شهرهای کوچک حاشیه ای در منطقه شمال ایران که به عنوان خدمات اجرا می شود ، قابل اجرا باشد. تفرجگاه ملی و جاذبه های گردشگری. این در مورد یافتن راه هایی برای واقعی سازی مفاهیم معماری با وجود محدودیت هایی است که به دلیل محدودیت های مالی و نقص فنی و تکنولوژیکی اعمال می شود.

ادامه مطلب
خانه بهار | دفتر معماری آینه

امکان سنجی مالی و فنی دو مسئله مهم از طریق مرحله ساختاری و ساختاری بود. یکی از جنبه های این پروژه که قابل ذکر است این واقعیت است که تیم های ساختمانی که درگیر کار سایت بودند ، تکنسین های با مهارت و حرفه ای نبودند و در نتیجه برقراری ارتباط با مفاهیم طراحی و جزئیات ساخت و ساز با تیم های کاری یک چالش جاودانه برای تیم طراحی بود. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا