آپارتمان هاآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانسعید سراییکاربریمراکز مسکونیمعماران

باز سازی واحد ۱۰ | سعید سرایی

 باز سازی واحد ۱۰
معمار: سعید سرایی ، سیما جلائی ، مشفق شفیعی لردجانی

موقعیت: ایران ، تهران
وضعیت: ساخته شده
مساحت : ۲۳۰ متر مربع
کاربری: مسکونی
تاریخ  : ۱۳۹۴
مجری: شرکت ایمن سازه فدک
کارفرما : دکتر ظفرقندی
تاسیسات مکانیکی: علی لشنی
تاسیسات الکتریکی: شهروز مرویان
اجرا : مشفق شفیعی لردجانی
مدیر اجرایی: توحید مرویان خو
تیم اجرایی: علی طحانیان نظری
عکس: سروش مجیدی
جوایز: رتبه دوم گروه ساختمانهای مسکونی هشتمین جایزه معماری داخلی ایران (۱۳۹۴)


 

ساختمان مسکونی ادن | افشین خسرویان
باز سازی واحد ۱۰ | سعید سرایی

درباره پروژه از زبان طراح :

طراحی این پروژه، هنگامی از سوی کارفرما ارجاع شد که ساختمان در حال طراحی بود و برای ما، این زمان مناسبی برای ورود به روند طراحی بود. پروژه از ابتدا، به نوعی، با دیدگاه و طرح ما جلو رفت و در آن، از تخریب و به هدر رفتن مصالح که در پروژه های بازسازی مرسوم است، جلوگیری شد.

پیشنهادات:

کارفرما که متخصص زنان و زایمان است، تنها زندگی می کند و دارای خانواده ی شلوغ و پر رفت و آمدی است. از طرفی، با توجه به خواسته ایشان که داشتن فضای عمومی و خصوصی با مرزبندی جدی و محکم بود، تقسیم فضاها به صورت واحدی دوبلکس، به ایشان پیشنهاد شد. (قبلا در پروسه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی، این پیشنهاد داده شده بود و به تایید کارفرما رسید )

ادامه مطلب
کلینیک دندانپزشکی دکتر فریور | دفتر معماری رازان

رنگ ها و متریال:

با توجه به مشغله زیاد کارفرما و حضور مداوم در فضاهای شلوغ، تصمیم گرفتیم که ظرف زندگی (ساختمان) خنثی و آرامی برای ایشان در نظر بگیریم که با توجه به سلیقه خویش، بتواند به آن رنگ ببخشد. کل پروژه را به مثابه ظرفی در نظر گرفتیم که اشیاء، اشخاص و … به آن رنگ می دهند.رنگ اصلی آپارتمان، سفید و طوسی است که با اشیاء، اشخاص، لباس، تابلو و … جان می گیرد و نمایانگر جریان زندگی است، ظرفی که با اضافه کردن المان های رنگی کوچک (تابلوی نقاشی، پارچه های رنگی و …) می تواند با رنگی خاص معرفی شود، به طوری که می تواند هر سال رنگی جدید داشته باشد و از وجود رنگ های متفاوت، با هزینه اندک، در دوران زندگی لذت برد.

با توجه به سن کارفرما و جلوگیری از مشکلات رفت وآمد از پله ها، بالابر برقی تعبیه شد. همچنین، استفاده از متریال چوب در کف و پله ها، هرچند با رنگی خنثی، ولی با توجه به ذات چوب، گرمی خاصی به پروژه طراحی داخلی آپارتمان مسکونی شماره ۱۰ بخشیده است.

 

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” lightbox=”yes” source=”media: 11365,11378,11377,11376,11375,11374,11373,11372,11369,11368,11367,11379″]

ادامه مطلب
برج‌های اسکان | شرکت اسکان ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا