آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررامبد ایلخانیفروشگاهکاربریگروه طراحی شیفت (تغییر روند طرح )مراکز تجاریمعماراننشید نبیان

فروشگاه پوشاک زنانه ۶ & ۷ | گروه معماری شیفت

فروشگاه پوشاک زنانه ۶ & 7
معمار: گروه معماری شیفت (رامبد ایلخانی، نشید نبیان)

موقعیت : ایران، تهران، امین حضور
وضعیت : ساخته‌شده
مساحت :
۷۰ مترمربع
کاربری : تجاری
تاریخ ساخت : ۲۰۱۲


فروشگاه پوشاک زنانه 6 & 7
فروشگاه پوشاک زنانه۶ & 7

درباره پروژه فروشگاه پوشاک زنانه ۶ & 7

در این بخش قصد داریم نگاهی به طراحی داخلی یک فروشگاه پوشاک و کفش زنانه، در منطقه امین حضور بیاندازیم. این پروژه، یکی از پروژه های شاخص گروه معماری شیفت است که در سال ۲۰۱۲ انجام شده است. این فروشگاه در دو طبقه، طراحی و اجرا شده است. 

دکور مینیمال فروشگاه 

دکور فروشگاه مینیمال است و خبری از قفسه های و ویترین های گسترده ی فروش لباس نیست. بلکه تمرکز بر روی کیفیت است و محصولات کمی ارائه شده اند. برای نورپردازی بر روی سقف، پرده هایی سیاه رنگ باز شده است که لایت ها در این قسمت های مشخص سیاه رنگ قرار گرفته اند. این نوع نورپردازی که در سال ۲۰۱۲ توسط گروه شیفت صورت گرفته است، امروزه بسیار جاری و متداول است و نمونه های آن را بسیار زیاد می توان مشاهده نمود.

درباره گروه معماری شیفت

رامبد ایلخانی متولد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی بوده و سابقه تدریس در دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز و جنوب را در کارنامه خود دارد. وی به مدت ۱۰ سال شریکِ مؤسس گروه طراحی ارش سابق بوده و در حال حاضر شریکِ مؤسس گروه طراحی شیفت است.

ادامه مطلب
درس‌گفتارهای معماری | دکتر مهدی حجت | درس سوم : نسبت معماری و هنر

نشید نبیان متولد ۱۳۵۵، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تورنتو، دکترای طراحی از دانشگاه هاروارد، فوق دکترای شهرهای هوشمند از دانشگاه MIT بوده و سابقه تدریس و پژوهش در دانشگاه تورنتو، دانشگاه MIT، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه هاروارد را در کارنامه خود دارد. وی به مدت ۷ سال شریک گروه طراحی ارش سابق بوده و در حال حاضر شریکِ مؤسس گروه طراحی شیفت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا